کد خبر: ۴۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۰ دی ۱۳۹۳ - 2015January 10
رئیس انجمن سکته مغزی ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن سکته مغزی ایران وضعیت تجهیزات و امکانات بیماران قلبی را نسبت به بیماران سکته مغزی بهتر دانست و گفت: متأسفانه فقط درحال حاضرپنج بیمارستان دارای بخش های حمایتی ازبیماران سکته مغزی است در حالی که این تعداد با بیماران سکته مغزی هیچ تناسبی ندارند.

دکتر محمدرضا قینی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر خاطرنشان کرد: همان گونه که در بیمارستان ها برای بیماران سکته قلبی بخش CCU تعبیه شده برای بیماران سکته مغزی هم باید بخش "واحد سکته مغزی" ایجاد شود.

وی ادامه داد: با توجه به استانداردهای جهانی حد ایده آل واحد های سکته مغزی درهر بیمارستانی که چنین بیمارانی را می پذیرند باید یک چیزی به نام واحد سکته مغزی وجود داشته باشد. اما به ازای هر 7 تا 8 بیمارستان دارای واحد سکته مغزی ، باید یک واحد سکته مغزی پیشرفته هم برای اقدامات درمانی پیشرفته تر در نظر گرفته شود.


متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: در حقیقت امکان دارد مسئولین، پزشکان و بیمارستان های خصوصی تمایل به سرمایه گذاری در بخش هایی را داشته باشند که خیلی زود شاهد دستاوردهای آن باشند، اما متأسفانه امروزه دیگر سکته مغزی به این شکل نیست.

وی افزود: دستاوردهای درمان آن در دراز مدت دیده می شود زیرا سکته های مغزی مهم ترین علت معلولیت است در حالی که با داشتن واحدهای سکته مغزی می توان 30 تا 40 درصد معلولیت این افراد را کاهش داد اما این امر چیزی نیست که روز اول شاهدش باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بنابراین از مسوولین می خواهیم که به درمان سکته های مغزی دیدگاه دراز مدتی داشته باشند و در این راستا بیشتر سرمایه گذاری نمایند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: