کد خبر: ۴۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 18
شفاآنلاین-یک کارشناس طب سنتی گفت: "به" موجب نشاط افراد می‌شود و باعث سرور و نشاط روح حیوانی و نفسانى است همچنین سردرهای مزمن را برطرف می‌کند و برای رفع بی حوصلگی، کسالت و وسواس مفید است.
به گزارش شفاآنلاین،سید جواد علوی درباره خواص میوه "به" اظهار داشت: میوه "به" تقویت کننده معده است و مانع ریختن مواد زائد از سایر قسمت‌های بدن به معده می‌شود.

به گفته وی میوه "به" برای افرادی که مبتلا به ریفلاکس معده و سوءهاضمه هستند، مفید است همچنین مصرف این میوه به افرادی که از بی اشتهایی به غذا رنج می‌برند نیز کمک می‌کند.

این کارشناس طب سنتی افزود: "به"حالت تهوع را برطرف می‌کند و مواد زائد و اخلاط نامناسب را از معده پاکسازی می‌کند همچنین برای زنان باردار و جنینشان بسیار مفید است و موجب افزایش هوش نوزادشان می‌شود.

علوی با اشاره به اینکه بهتر است "به" به صورت پخته مصرف شود، ادامه داد: "به" مفرح و مقوی قلب و کبد و مغز است و مصرف آن خون صالح تولید می‌کند همچنین برای رفع بی حوصلگی، کسالت و وسواس مفید است.


وی بیان داشت: مصرف "به" موجب نشاط افراد می‌شود و باعث سرور و نشاط روح حیوانی و نفسانى است همچنین سردرهای مزمن را برطرف می‌کند و توصیه می‌شود که در فصول سرد سال که "به" به فراوانی یافت می‌شود از مصرف آن غافل نباشیم.

این کارشناس طب سنتی افزود: "به دانه" دارای طبیعت سرد و تر است و لعاب آن برای رفع سرفه از نوع طبع گرم، خشونت و خشکى و ناراحتى حلق و مرى مفید است.

علوی گفت: مکیدن "به دانه" و قورت دادن لعاب آن خشکى و زخم زبان و دهان را برطرف می‌کند. بهترین طریق استفاده از "به دانه" در امراض سینه و حلق این است که موقع خواب مشتى از آن را در دهان گذاشته و بخوابند.


تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: