کد خبر: ۴۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۳ - 2014December 23
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران در گفتگو با شفاآنلاین تاکید کرد:
شفاآنلاین- رئیس انجمن آترواسکلروز ایران گفت: نتایج بدست آمده طی یک سال گذشته نشان میدهد پیوندهای قلب در کشور به شدت موفقیت آمیزترشده و پس زدن قلب های پیوندی نیز به حداقل های ممکن رسیده است.

دکتر مسعود قاسمی در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره وضعیت مراکز پیوند قلب در کشور نیز عنوان کرد: در حال حاضر چند مرکز پیوند قلب در تهران و شهرستان ها وجود داردکه در برخی از این مراکز علاوه بر پیوند قلب، پیوند ریه و کبد هم همزمان برای بیماران انجام می شود.

متخصص قلب و عروق همچنین درباره وضعیت تشخیص بیماری های قلبی در کودکان و اطفال اظهار کرد: باتوجه به پیشرفت های محسوس در زمینه تشخیص اولیه بیماری های قلب، تکنولوژی اکوکاردیوگرافی و به خصوص گسترش تخصص قلب اطفال شاهد تشخیص های سطح  بالای بیماری های مادر زادی قلب در کشور هستیم.


وی اضافه کرد: بسیاری از کودکان زمانی که در زیر سن مدرسه و حتی گاهی اوقات زیر یک سال هستند با توجه به تشخیص نوع بیماریشان درمان می شوند که نتایج بسیار خوبی هم بدست می آید.

عضو اینترونشنال انجمن قلب اروپا به متخصصین اطفال توصیه کرد: از اسکولین تست ها و روش های متداولی که در تشخیص بیماری های قلبی برای کودکان و اطفال استفاده می شود استفاده نمایند و بر روی نوزادان معاینات اولیه را انجام دهند تا بیماری های قلبی در سنین پایین در افراد تشخیص داده شود.

دکتر قاسمی درباره کودکان و اطفالی که برایشان جراحی قلب توصیه می شود تاکید کرد: گاهی اوقات والدین علی رغم اینکه برای کودکشان عمل جراحی توصیه می شود با این نگاه که فرزندشان کوچک است و تحمل عمل را ندارد آن را به تاخیر می اندازند در حالی که با این تاخیر ظلم بزرگی به فرزندشان می کنند.

وی ادامه داد: کودکی که می تواند با ریسک قابل قبولی در سنین پایین جراحی و درمان کامل شود، تاخیردر عمل جراحی اش ممکن است این شانس را از او بگیرد .چراکه جراحی به تاخیر افتاده نتایج ضعیف تری را به همراه خواهد داشت.

عضو بین المللی کالج قلب امریکا درپایان به شفاآنلاین گفت: حدود 2 تا 3 درصد از تولد ها با بیماری های قلبی مادرزادی همراه است اما در همین 2 تا3 درصد هم هیچ جنبه ارثی مستقلی وجود ندارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: