کد خبر: ۴۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 17
آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد:
شفاآنلاین- آیت الله «ناصر مکارم شیرازی» از مراجع تقلید، گفت: برنامه های دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان اسباب خوشبختی مردم را فراهم کرده است.
به گزارش شفاآنلاین، وی سه شنبه شب در دیدار با «انوشیروان محسنی بند پی» مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور درقم افزود: این اقدامات که از سوی دولت به صورت جهشی به پیش حرکت می کند، بدون شک رضایت مردم که همان رضایت خدا است، را موجب شده است.

این مرجع تقلید اهمیت دادن به حوزه سلامت و تلاش برای تامین نیازهای مردم در این بخش را آبروی نظام اسلامی توصیف کرد، و افزود: بدون شک جامعه بیمار و یا نیمه بیمار جامعه ای عقب افتاده است، و به هیچ وجه توانایی رسیدن به پیشرفت را ندارد.

وی در عین خاطرنشان کرد: هر چند اقدامات دولت برای بیمه شدن مردم و برخورداری همگان از دفتر چه بیمه سلامت برای پیشرفت کشور بواسطه برخورداری از جامعه ای سلام حایز اهمیت است، ولی دولت با توجه به محدودیت های مالی که با آن مواجه است، برای توسعه و گسترش آن شتاب بیش از حد نداشته باشد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر دولت در این زمینه بدون در نظر گرفتن منابع مالی خود عجله کند آن وقت نمی تواند وعده های خود را محقق کند، لذا این اقدام به بی اعتمادی مردم به دولت منجر می شود، که بدون شک به مصلحت دولت نیست.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین با اذعان به برخی دغدغه دها و نگرانی هایی که برای تداوم بیمه سلامت در مردم وجود دارد،افزود: مردم با توجه به کاهش قیمت نفت و درآمدهای دولت برای ادامه این طرح نگرانی هایی را دارند، ولی دولت باید این اطمینان را به مردم بدهد که این طرح در اولویت های کاری آن قرار دارد، و همواره آن را اجرا می کند.

وی همچنین با اشاره به نگرانی های پیش آمده برای بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی تصریح کرد: هم اکنون در قم مراکز درمانی خصوصی فعالی وجود دارند که بیماران پس از مراجعه به آنها رضایت زیادی از آنها دارند لذا باید آنها را فعال نگه داشت چرا که آنها ظرفیت خوبی را برای بهداشت و درمان جامعه ایجاد نموده اند و می توانند به بیمارستان های دولتی در پذیرش بیماران کمک فراوانی داشته باشند.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به معضل اعتیاد در جامعه، خاطر نشان کرد: بیمه سلامت باید شرایط و امکانات لازم جهت درمان و مداوای معتادان را فراهم کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: