کد خبر: ۴۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 15
شفاآنلاین-یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی از امکان ادامه حیات بیماران مبتلا به ALS در صورت استفاده از خدمات توانبخشی ریوی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،حبیب مفخم، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اظهار کرد:‌ توانبخشی ریوی در تمام بیماری‌های ریوی موثر است که یکی از آنها بیماری‌های عصبی -عضلانی و به طور خاص بیماری ALS است.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به ALS به عنوان مشهورترین بیماری عصبی عضلانی که علت فوت بیماران مبتلا به آن نارسایی تنفسی ناشی از ضعف عضلات تنفسی است به واسطه خدمات توانبخشی ریوی می‌توانند عمر طولانی و مفیدتری داشته باشند.

مفخم خاطرنشان کرد: خوشبختانه با استفاده از توانمندی‌های توانبخشی ریوی در درمان بیماران مبتلا به ALS می‌توان سال‌های زیادی را همراه با کیفیت مناسب زندگی به عمر این بیماران اضافه کرد و تأثیر زیادی در کنترل علائم مرگبار این بیماری و شرایط بیمار داشت.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: علت مرگ در بیماران مبتلا به ALS نارسایی تنفسی است و اولین قدم برای کنترل این بیماری و نجات مبتلایان از مرگ حفظ توانمندی تنفسی بیمار با استفاده از تکنیک‌های خاص، دستگاه‌های ویژه است تا در نهایت با کمک به تنفس بیمار، پاکسازی راه تنفسی و پیشگیری از بروز عفونت سال‌های زیادی را به عمر این افراد اضافه کرد.

وی تاکید کرد: ما بیمارانی داریم که با استفاده از خدمات توانبخشی ریوی بیش از 10 سال است که زنده هستند و مثال ملموس این ادعا پروفسور استیون ویلیام هاوکینگ فیزیکدان نظری و کیهان‌شناس سرشناس است که به علت بیماری ALS کاملاً فلج شده است اما با استفاده از تکنیک‌های توانبخشی بیش از 20 سال است که به زندگی خود می‌پردازد که خود شاهد نتایج درخشان و ارزشمند خدمات توانبخشی ریوی در این بیماران است.

بیماری ALS بیماری حرکتی است که اندام‌ها را درگیر می‌کند که هنوز درمان خاصی ندارد و معمولاً اختلال حرکتی در اندام‌ها، یکی از علائم این بیماری است.

بیماری ALS پیش‌رونده است و ظرف حدود 4 سال فرد مبتلا را از پا می‌اندازد.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: