کد خبر: ۴۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 17
مسوول آموزش بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- مسوول آموزش بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به این که متأسفانه در رابطه با دارو های بیهوشی همچنان مشکلات جدی وجود دارد، تأکید کرد: داروهای بخش آی سی یو باید به روز باشند در حالی که این گونه نیست.

دکتر سید محمدرضا هاشمیان در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزد: حال آن که متأسفانه در این باره چرخه خیلی طولانی مدتی برای ورود برخی از داروها به کشور وجود دارد که داروهای آی سی یو در این دسته قرار دارند.عضو هیات مدیره انجمن بیهوشی با اشاره به این که بیش از 3 هزار تخت آی سی یو در کشور داریم؛ خاطرنشان کرد: بی تردید این تعداد تخت نسبت به جمعیت و نیازکشور بسیار کمتر است که باید توسط بورد آی سی یو ارزیابی و اندازه ایده آل آن نیز توسط وزارت بهداشت مشخص شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وجود تجهیزات را در بخش مراقبت های ویژه بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: متأسفانه به دلیل کارشناسی های  نامناسب، دستگاه ها و امکانات در این بخش به روز نیستند.

وی افزود: به نظر می رسد در بخش های فوق تخصصی بخش مراقبت های ویژه باید به طور کلی امکانات و دستگاه های به روز نیز وارد شوند.

هاشمیان تأکید کرد: به دنبال چنین مشکلاتی در بخش مراقبت های ویژه نیز لیست انتظارهای بسیاری در بیمارستان ها وجود دارد که این امر منجر می شود بسیاری از بیماران خارج از این بخش مراقبت و نگهداری شوند. در حالی که چنین چیزی اصلأ مناسب نیست زیرا به دنبال چنین مسائلی میزان مرگ و میر در بیماران بد حال نیز افزایش یافته است.

وی همچنین یادآور شد: در واقع آموزش برای پرستاری و پزشکان رشته های دیگر باید خیلی بیشتر و به صورت آموزش های استاندارد و بین المللی ایجاد شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: