کد خبر: ۴۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۳ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 16
پروفسور ایرانی مقیم سوئیس در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- پروفسور ایرانی مقیم کشورسوئیس ،عمل های جراحی لاپاراسکوپی درایران را بسیار عالی دانست اما درعین حال خواستارتوجه مسولان مربوطه به خرید تجهیزات پیشرفته لاپاراسکوپی شد.

پروفسور بیژن قوامی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبرخاطرنشان کرد: در جراحی لاپاراسکوپی بیمار با درد کمتری مواجه می شود و مدت بستری و دوران نقاهت هم بسیار کوتاه تر است.همچنین تحقیقات نشان داده که عمل لاپاراسکوپی گران تر است اما از آنجا که بیمار سریع تر به وضعیت عادی بر می گردد، لاپاراسکوپی برای بیمار ارزان تر تمام خواهد شد.

عضو آکادمی جراحان فرانسه تأکید کرد: 10 سال است که به صورت مرتب به ایران سفر می کنم .حال آنکه پیشرفت ایران در زمینه لاپاراسکوپی واقعأ عالی است. البته برای پیشرفت بیشتر باید تلاش شود که به طورطبیعی چنین امری نیازمند برنامه ریزی وهزینه های مربوطه  است.

وی ادامه داد: دستگاه های لازم برای این نوع  عمل های جراحی نیز دارای قیمت های بالایی هستند.این درحالی است که پزشکان ایرانی که لاپاراسکوپی انجام می دهند بسیار عالی اند و از نظر تکنیکی هم با استانداردهای جهانی هم ترازند .اما دستگاه های جراحی مربوطه در ایران   به اندازه کافی نیستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: