کد خبر: ۴۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 16
رئيس انجمن قلب وعروق كشور درگفتگو باشفاآنلاين هشدارداد:
شفاآنلاین- رئيس انجمن قلب و عروق با بیان اینکه آمارابتلابه بیماری های قلبی در ایران از استاندارد های جهانی بیشتر است گفت: حدود 38 درصد از مرگ های کشورمان به علت بیماری های قلب و عروقی رخ مي دهد.

دکتر فریدون نوحی در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین اظهار کرد: متاسفانه درحال حاضر با آمار بالایی از بیماری های قلبی در کشور روبه رو هستیم درحالی که کشورهای توسعه یافته با انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری توانسته اند آمارشان را به حدود 28 كل مرگ وميرها کاهش دهند.

وی علت بروز سکته های قلبی را وجود فشار خون بالا، دیابت، استفاده از سیگار، قليان، عدم تحرک، چاقی مفرط و همچنین استفاده از غذاهای فست فود و نمک زیاد دانست و تاکید کرد: افرادی که مبتلا به یک یا چند مورد از این عوامل باشند خیلی زودتربه بیماری های قلبی مبتلا می شوند.

رئیس انجمن قلب ایران همچنین چربی را یکی از عوامل خطرجدی برای ابتلا به بیماری های قلبی دانست و اضافه کرد: چربی ها دو دسته هستند. یکی چربی های مضر و دیگری چربی های مفید .پس در افرادی که چربی مفیدشان پایین و چربی مضرشان بالا باشد ابتلا به بیماری های قلبی به عنوان یک خطر جدی برایشان به حساب می آید.

دکتر نوحی به شفاآنلاین گفت: یکی از عوامل مهم در ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی سن و جنس افراد است که مردان بیشتر گرفتاراین بیماری ها می شوند. درحالی که خانم ها آنزیمی را در بدنشان دارند که آنها را از ابتلا به این نوع بیماری ها بيشترحفاظت می کند.

متخصص قلب و عروق شغل های پراسترس وکم تحرک توام با استفاده ازغذاهای چرب، شیرین و شور را در ابتلا به بیماری های قلب و عروقی موثر دانست.

راه ها ی پیشگیری

رئیس بيمارستان قلب شهید رجائی گفت: برای پیشگیری از بیماری های قلبی افراد باید از چاقی جلوگیری کنند، تحرک داشته باشند و نمک و چربی کمتری استفاده کنند و همچنین اگر زمینه فشار خون، دیابت و بیماری های قلبی را در خانواده دارند بیشتر مراقب باشند.

وی به افراد جامعه توصیه کرد تغییر رفتار دهند و شیوه زندگیشان را اصلاح کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: