کد خبر: ۴۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 17
متخصص قلب وعروق درگفتگو باشفاآنلاين تشريح كرد:
شفاآنلاین- متخصص قلب و عروق سن ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در آقایان بالای 40 سال و برای خانم ها بالای 50 سال دانست و گفت: بدن خانم ها به دلیل وجود هورمون هایی که بعد از 50 سالگی کاهش می یابند نسبت به بدن مردان درمقابل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی محافظت شده تر هستند.
دکتر اعظم صادقی نیا در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره مهمترین علل ایست های قلبی بیان کرد:مهم ترین علت سکته های قلبی که براثرتنگی عروق کرونر به وجود می آید چربی خون، سیگار کشیدن، فشار خون بالا، دیابت و سوابق خانوادگی ابتلا به بیمار ی های قلبی عروقی است.

راه های پیشگیری

وی راه های پیشگیری از ایست های قلبی، عروقی را تغییر سبک زندگی دانست و اظهار کرد: افراد جامعه باید از بچگی یک سبک زندگی سالم را انتخاب کنند. به عنوان مثال، از غذاهای سالم استفاده کنند، حداقل روزی40 دقیقه ورزش کنند و کودکان به جای اینکه مدام برنامه های تلویزیون را تماشا کنند و خود را با بازی های کامپیوتری سرگرم کنند تفریحاتی که نیازمند به فعالیت بدنی هست را انجام دهند.

دکتر صادقی نیا اضافه کرد: زمانی که افراد به بزرگسالی می رسند باید همین سبک زندگی را ادامه دهند و سعی کنند که افزایش وزن نداشته باشند. از نمک و روغن جامد هم زیاد استفاده نکنند وهمچنین تا جایی که می توانند ازغذاهای فست فوت پرهیز کنند.

متخصص قلب و عروق به افراد جامعه توصیه کرد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی از پروتئین های سالم مانند، ماهی، میگو، مرغ و میوه وسبزيجات استفاده کنند.

دکتر صادقی نیا در پاسخ به این سوال که وقتي فرد دچار ایست قلبی می شود چه باید کرد؟ گفت: سیستم بهداشتی کشورمان باید آموزش های احیای اولیه قلبی در جامعه را فراگیرنمايد تا همه افراد در مواقعی که برای اطرافیانشان مشکلات ایست قلبی به وجود می آید بدانند که چه باید انجام دهند.

وی همچنین افزود: اگر کسی جلوی شما افتاد و دیگر نتوانست نفس بکشد باید مریض را صدا کرد و او را تکان داد ودر صورت حرکت نکردنش قلبش را به صورت دورانی ماساژ داد و بلافاصله با تلفن اورژانس115 تماس گرفت.

متخصص قلب و عروق به همه توصیه کرد: فیلم های آموزشی احیای قلبی عروقی اولیه را یاد بگیرند که اگر زمانی برای اطرافیانشان چنین اتفاقاتی افتاد بتوانند به آنها کمک کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: