کد خبر: ۴۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 13
دبير شوراي راهبري گردشگري سلامت کشور:
شفاآنلاین-دبير شوراي راهبري گردشگري سلامت کشور اظهار داشت: ايران يکي از پنج کشور نخست دنيا در زمينه کادر تخصصي پزشکي است و اين امر فرصتي مناسب را براي توسعه گردشگري سلامت ايجاد کرده است.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمد پناهي در حاشيه نشست گردشگري سلامت گفت: بر اساس سند چشم انداز 1404 ايران بايد کشور نخست منطقه در زمينه جذب گردشگر سلامت باشد.
وي خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توجه به ظرفيتهاي مناسب در بخشهاي گياهان دارويي، طب سنتي، وجود پزشکان حاذق، طبيعت مناسب و آب هاي معدني زمينه توسعه گردشگري با توجه به رويکرد اقتصاد مقاومتي در کشور فراهم است و بايد بر اين اساس براي دستيابي به اهداف چشم انداز  تلاش شود.
وي با بيان اينکه کشورهاي آسياي جنوب غربي، کشورهاي عضو اکو، کشور هاي خاورميانه و حاشيه خليج فارس خاستگاه گردشگري سلامت براي ايران به شمار مي روند خاطر نشان کرد: در حال حاضر آمار مشخص و دقيقي از ورود سالانه گردشگران سلامت به کشور نداريم اما از متوليان گردشگري سلامت از جمله وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکي، وزارت امور خارجه و سازمان گردشگري خواسته شده است از اين پس آمار مرتبط به اين حوزه را به طور دقيق جمع آوري کنند.
توسعه گردشگري سلامت نيازمند اتخاذ سياستهاي کلان
دبير شوراي راهبري گردشگري سلامت کشور با بيان اينکه گردشگري سلامت يکي از محورهاي اصلي در اقتصاد مقاومتي مي تواند باشد، اظهار داشت: در حال حاضر جاي سياستهاي کلان در حوزه گردشگري سلامت خالي است و به نظر مي رسد عليرغم هماهنگي هاي بين بخشي بايد در برنامه ششم توسعه، سياستهايي در اين زمينه اتخاذ شود.
دکتر پناهي با اشاره به اينکه ايران در زمينه تنوع گياهان دارويي با قاره اروپا برابري مي کند خاطر نشان کرد: گردش مالي حاصل از گياهان دارويي با رويکرد طب سنتي در جهان سالانه 100 ميليارد دلار است که سهم کشورمان در اين زمينه تنها 100 ميليون دلار است و اين نشان دهنده آن است که از ظرفيتهاي داخلي کشور غافل هستيم.
شيوه نامه صدور گواهي حرفه اي گردشگري سلامت در آينده نزديک ابلاغ مي شود
دبير شوراي راهبري گردشگري سلامت کشور از تدوين شيوه نامه صدور گواهي حرفه اي گردشگري سلامت و ابلاغ آن در آينده نزديک خبر داد و اظهار داشت: اين شيوه نامه ويژه دفاتر خدمات مسافرتي داراي مجوز است که بر اساس آن، نقل و انتقال گردشگران سلامت به شکل استاندارد صورت مي گيرد.
دکتر پناهي با اشاره به اينکه اين شيوه نامه به نوعي يک بسته حمايتي براي شرکتهاي خدمات مسافرتي که در زمينه نقل و انتقال گردشگر سلامت فعاليت مي کنند نيز به شمار مي رود، اظهار داشت: ثبت اطلاعات دقيق، معرفي مراکز معتبر درماني زير پوشش وزارت بهداشت و حضور پزشک به عنوان مسئول فني در زمان نقل و انتقال گردشگر سلامت در دفاتر خدمات مسافرتي از جمله مفاد اين شيوه نامه به شمار مي رود.
احصاء 22 مشکل در فرايند جذب و توسعه گردشگري سلامت
دکتر پناهي از احصاء 22 مشکل در فرايند جذب و توسعه گردشگري سلامت در شوراي راهبري گردشگري سلامت کشور خبر داد و اظهار داشت: اين مشکلات در بخشهاي مختلف از مبدا تا مقصد بيمار از جمله حمل و نقل، پايانه ها، صدور رواديد، مراکز اقامتي و مراکز درماني بررسي و نسبت به رفع آن اقدام مي شود.
وي با اشاره به اينکه شوراي راهبري کشور شامل سه کارگروه تندرستي اطلاع رساني و بازاريابي ،سرمايه گذاري و توسعه زير ساختها و بهداشت درمان و آموزش پزشکي است اظهار داشت: اين کارگروهها موظفند مشکلات مربوط به حوزه ها را احصا و نسبت به رفع آن اقدام کنند.
برگزاري سومين نشست منطقه اي گردشگري سلامت در مشهد
دبير شوراي راهبري گردشگري سلامت کشور همچنين از برگزاري سومين نشست منطقه اي گردشگري سلامت در مشهد در آينده نزديک خبر داد و اظهار داشت: اين نشست به منظور بررسي مشکلات و راهکارهاي مناسب توسعه گردشگري  با حضور استانهاي خراسان شمالي، جنوبي، گلستان، مازندران و سيستان و بلوچستان با محوريت مشهد مقدس به زودي برگزار مي شود.
دکتر پناهي خاطر نشان کرد: دو نشست پيشين در شهرهاي تبريز و اهواز به منظور بررسي زمينه گردشگري سلامت اين دو استان برگزار شد و نتايج خوبي هم در بر داشت.


آریا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: