کد خبر: ۴۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 12
شفا آنلاین:اغلب مبتلایان به عفونت‌های شیگلا،‌ کودک و سالمند هستند و این نوع عفونت‌ها در افراد دچار سوء تغذیه و افرادی که در شرایط نامطلوب بهداشتی زندگی می‌کنند نیز شیوع گسترده‌ای دارد.
به گزارش شفا آنلاین-حسن هدیه لو، فوق تخصص بیماری‌های عفونی  اظهار داشت: شیگلا نوعی عفونت از گروه آنتریک باسیلی گرم منفی است که موجب بروز اسهال خونی در انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه اسهال یک بیماری شدید و تهدید کننده زندگی است، افزود: بسیاری از موارد شیگلا نیز به دلیل ابتلای مبتلایان به اسهال، به عوارض منفی قابل ملاحظه و مرگ منجر می‌شود.

هدیه لو با اشاره به اینکه شیگلا در تمام گروه‌های سنی شیوع بالایی دارد، تاکید کرد: اغلب مبتلایان به عفونت‌های شیگلا کودک و سالمند هستند و این نوع عفونت‌ها در افراد دچار سوء تغذیه و افرادی که در شرایط نامطلوب بهداشتی زندگی می‌کنند نیز شیوع گسترده‌ای دارد.

وی گفت: البته عفونت‌های شیگلا در کشورهای توسعه یافته و بسیاری از کشورهای در حال توسعه کنترل شده است و موارد آلودگی و ابتلا و همچنین مرگ و میر ناشی از این عفونت‌ها در جهان کاهش یافته است.

هدیه لو خاطرنشان کرد: تولید یک واکسن کاربردی با اثر بخشی بالا، از مهمترین موضوعاتی است که امروز در خصوص عفونت‌های شیگلا و مقابله با آن مطرح است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: