کد خبر: ۴۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 12
شفا آنلاین:اینکه چاقی برای سلامتی تمامی گروه‌های سنی پدیده ایست مضر، موضوعی شناخته شده است اما بنابر تحقیقات انجام شده چاقی می تواند بر نمرات کودکان در مدرسه اثر گذار باشد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر زندی، متخصص طب سنتی و سلامت گفت : چاقی در کودکان به علت تغییر زندگی از سنتی به مدرنیته و روند غذایی کودکان به سمت غذاهای فست فود است.
با توجه به ذائقه خاصی که در کودکان هست، میل بیشتر به سمت فست فود ، غذاهای پر کالری و کم ارزش سوق پیدا کرد.به همین دلیل کیفیت تغذیه‌ای کودکان افت پیدا می کند.

دکتر زندی گفت: کودکان چاق اعتماد بنفس خود را در هر محیطی که باشند از دست می دهند.
حس حقارت و ناامنی پیدا می کنند.بصورت کلی این موارد در خصوص دخترها از سن 8 سال به بعد صدق می کند، در کودکان دختر سبب اختلال هورمونی ، بلوغ زود رس ،‌کوتاهی قد و قاعدگی زود رس می شود و این عواملی است که باعث خجالت آنها در بین دوستانشان می شود.
در مورد کودکان پسر هم کمی ملایم‌تر ، بیماری‌هایی نظیر دیابت و فشار خون و بیمار‌های قلبی عروقی زود رس در پسرها نمایان می شود.

زندی در ادامه افزود: امروزه باید از چاقی در  کودکان پیشگیری‌های لازم را بعمل آوریم. اصلاح تغذیه، افزایش تحرک در حقیقت از نظر بحث تحرک بچه‌ها متناسب با رشد در کودکان باید تفریح در برنامه آنها گنجانده شود.در مورد مدارس هم باید برنامه خاصی تدوین شود. مدارس بایستی از فروش تنقلات در بوفه‌ها خود داری کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: