کد خبر: ۴۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 10
شفا آنلاين-مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی گفت: پرندگان مهاجر مخزن بیماری‌هایی مانند آنفولانزا هستند و به همین دلیل، ما از سازمان محیط زیست خواستیم شکار آن‌ها را ممنوع کند.

به گزارش شفا آنلاين، فرشاد تهرانی با  بیان اینکه پرندگان مهاجر می‌توانند در مورد برخی بیماری‌ها ار جمله آنفولانزای پرندگان به عنوان مخزن عمل کنند، اظهار داشت: هم اکنون فصل مهاجرت این پرندگان است و به همین دلیل، ما از سازمان حفاظت محیط زیست درخواست کردیم شکار آنها را در سراسر کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع کند.

وی اضافه کرد: همه تالاب‌ها و مراکزی که امکان نشست و برخاست این پرندگان در آنها وجود دارد، مورد رصد قرار می‌گیرند که اگر تلفات احتمالی یا مشکل خاصی در آن محدوده وجود داشت، ما بتوانیم آن را شناسایی کنیم.

تهرانی با اشاره به اینکه درخواست مذکور مورد تایید رئیس سازمان محیط زیست قرار گرفته است، افزود: ممنوعیت به این جهت است که اگر این پرندگان آلوده باشند که احتمال این امر زیاد است، احتمال انتقال بیماری به افراد زیاد می‌شود و به دنبال آن مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور در مورد آمادگی این سازمان برای مقابله با ورود احتمالی بیماری آنفولانزای پرندگان به کشور گفت: سازمان تمامی آنچه را که بر عهده‌اش بوده، پیش بینی کرده و طی یک ماه و نیم  گذشته عملیات پایش از بیماری را در حدود 1300 واحد صنعتی و روستایی انجام دادیم، ضمن اینکه بالغ بر 25 هزار نمونه از واحدها گرفته‌ایم.

تهرانی افزود: ما به دنبال این هستیم که اگر آلودگی در کشور وجود دارد، قبل از آنکه اتفاقی رخ دهد اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهیم و خوشبختانه نتایج به دست آمده تا این لحظه، گویای آلودگی و مشکل نگران کننده نیست.



مهر




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: