کد خبر: ۴۳۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 12
رئيس انجمن متخصصين داخلي كشور در گفتگو با شفاآنلاين هشدار داد:
شفاآنلاین-رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور درباره مصرف خود سرانه آنتی بیوتیک گفت: مصرف خودسرانه آنتی بیوتک عامل به وجود آمدن مقاومتی در بدن می شود که در مواقع ضروری هم پزشک نمی تواند آنتي بيوتيك را برای درمان بيمار تجویز کند.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره عوارض مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک اظهار کرد:گاهی اوقات مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک باعث ایجاد اسهال و استفراغ، ناراحتی های دستگاه گوارش، دل درد و حتی گاهی اوقات آلرژی و حساسیت می شود.

وی افزود: سرما خوردگی و آنفولانزا درمان خاصی ندارد فقط نیاز به استراحت و غذاهای گرم مانند: سوپ، شیر ،آبميوه و...... دارد.

رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور به خانواده ها هشدار داد: زمانی که کودکان مبتلا به بیماری می شوند به پزشک مراجعه کنند تا دکتر معالج تجویز کند که کودک با توجه به نوع میکروبی که تشخیص داده می شود چه دارویی را باید مصرف کند.و آیا باید به مدرسه بروند یا نه.؟!

راهکار

معاون سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ توصیه کرد: افراد باید اصول بهداشتی را رعایت کنند تا به بیماری مبتلا نشوند و در مواقعی که مبتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند به مدرسه و محل کار نروند و در صورت رفتن از دستمال استفاده کنند و از دست دادن، هم غذا شدن و هم لیوان شدن با ديگران نيز جدا خود داری کنند.

گفتگو:كتايون عبدي

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: