کد خبر: ۴۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 11
شفاآنلاین-عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواستارتوجه جدی مسولان ودستگاههای نظارتی مربوطه درباره نحوه نگهداری میوه هاوپرهیزازاستفاده ازموادنگهدارنده مضروسمی شد.
دکتر محمد حسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره استفاده از مواد نگهدارنده محصولات کشاورزی اظهار کرد:ما باید بر واردات سموم به کشور نظارت داشته باشیم تا از استاندارد بودن آنها اطمینان حاصل کنیم. البته آنچه که مد نظراست استفاده از مواد مجاز است.

قربانی افزود: نگهداری محصولات پس از برداشت به دلیل نبود بوجه مالی از عهده کشاورزان خارج است و آنها مجبور به فروش همه محصولاتشان هستند.پس این تجار هستند که محصولات را در سردخانه هانگهداری می کنند تا در موقعیت مناسب آنها را وارد بازارفروش کنند.به همین خاطر به تجارودست اندرکاران مربوطه هشدار داده می شود با جان وسلامتی مردم بازی نکنند.

وی ادامه داد: هر کسی که می خواهد محصولاتش را در انبار ها و سردخانه ها نگهداری کند بایداصول کلی و اولیه واستانداردهای سلامتی را رعایت کند.

نماینده مردم گیلان درمجلس، نظارت در زمینه تولید، نگهداری و تعرفه گذاری را وظیفه وزارت جهاد کشاورزی دانست و اضافه کرد:براساس قانون نظارت کل محصولات تولیدی، واردات و قیمت گذاری وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: