کد خبر: ۴۳۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 07
شفا آنلاین:دکتر اکبری گفت: مبارزه با سرطان امکانات، نیرو‌ها، دستگاه‌ها و داروهای گران قیمت را می‌طلبد و گروه پزشکی مکلف به توانمند شدن برای مدیریت بهتر این بیماران است.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمداسماعیل اکبری ریس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دستگاه گوارش حدود ۲۵
درصد از سرطان‌ها را بین سرطان‌های شایع کشور تشکیل می‌دهد و با توجه به امید به زندگی که قریب ۷۲ سال در کشور است، این رقم در صورت عدم مداخله پیشگیرانه در حوزه سلامت افزایش خواهد یافت. 

 وی تصریح کرد: اگر چه رقم مبتلایان به سرطان در ایران در قیاس با سایر کشورهای جهان پایین‌تر است اما رشد این بیماری در ایران در رتبه نخست جهان قرار دارد که این مهم ضرورت توجه به رشد سرطان را یادآوری می‌کند. 

رییس کنگره، سرطان معده را شایع‌ترین سرطان در کشور دانست و افزود: میزان بقای پنج ساله ملی برای سرطان معده ۱۲. ۸ درصد و برای کلورکتال ۴۷ درصد است. این ارقام نشان می‌دهد که ضروری است اقدامات علمی و اجرایی زیادی برای پیشگیری از بروز این سرطان‌ها در کشور صورت گیرد که انشاءالله مورد عنایت سیاستگذاران و مجریان ملی واقع شود. 

دکتر اکبری ادامه داد: مبارزه با سرطان امکانات، نیرو‌ها، دستگاه‌ها و داروهای گران قیمت را می‌طلبد و گروه پزشکی مکلف به توانمند شدن برای مدیریت بهتر این بیماران است، اما دولت‌ها و گروه پزشکی به تنهایی توانایی رویارویی با سرطان را ندارند لذا مداخله و کمک رسانی موسسات خیریه در این امر می‌تواند راهگشا باشد و در همین خصوص از بنیاد خیریه تات تشکر و قدردانی کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: