کد خبر: ۴۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 06
شفاآنلاین-سخنگوی سازمان بیمه سلامت از جایگزینی کارت ملی به جای دفترچه بیمه سلامت برای بستری بیماران از امروز در چند بیمارستان خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،مهدی میرشاه‌ولد در خصوص جایگزینی کارت‌ ملی به جای دفترچه‌های بیمه سلامت در بیمارستان‌ها برای بستری بیماران، اظهار داشت: این طرح از امروز و به صورت پایلوت در چند استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: استان‌های تهران، مازندران، اصفهان و فارس از جمله استان‌هایی هستند که طرح جایگزینی کارت ملی و شماره ملی به جای دفترچه بیمه سلامت به صورت آزمایشی در یک بیمارستان آن‌ها اجرا می‌شود.

سخنگوی سازمان بیمه سلامت همچنین گفت: این طرح در هر یک از بیمارستان‌های استان‌های مذکور که بانک اطلاعاتی بیماران را ثبت کرده‌اند انجام می‌شود، ضمن این‌که طرح جایگزینی کارت ملی و شماره ملی به جای دفترچه بیمه سلامت تنها برای پذیرش بستری بیماران اجرا می‌شود و در آینده نزدیک نیز بنا داریم طرح مذکور را به صورت کشوری اجرا کنیم.

وی افزود: مشکلات فنی و اجرایی در IT وزارت بهداشت برای انجام این اقدام وجود دارد و در حال تلاش برای رفع این مشکلات و تسری اقدام مذکور به تمام بیمارستان های طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت هستیم اما  بیمارستان‌ها باید زیرساخت‌های الکترونیکی خود را فراهم و بانک اطلاعاتی بیماران را ثبت کنند، ضمن اینکه در مرحله نخست و پایلوت بنا داریم موارد و مشکلات طرح را شناسایی کنیم.

میرشاه ولد در پایان در خصوص آخرین آمار طرح بیمه سلامت همگانی بیمه سلامت گفت:‌ 8 میلیون و 200 هزار نفر در سامانه الکترونیکی بیمه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند و بالغ بر 7 میلیون نفر دفترچه‌های درمانی خود را دریافت کردند.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: