کد خبر: ۴۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 06
شفاآنلاین-دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو گفت: در حوزه تجویز، آموکسی سیلین جزو آنتی بیوتیک‌های پر تجویز بوده و جزو 10 قلم آنتی بیوتیک تجویزی توسط پزشکان است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر فاطمه سلیمانی، اظهار داشت: بیماربرای دریافت آموکسی سیلین یا آنتی بیوتیک‌ها از داروخانه باید نسخه پزشک داشته باشد.

وی گفت: یکی از وظایف معاونت‌های غذا و دارو که زیر نظر سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی فعالند، نظارت بر عملکرد داروخانه‌هاست. در بحث نظارت بر داروخانه‌ها یکی از مواردی که مهم است و باید رعایت شود، این است که داروهای نسخه‌ای بدون نسخه پزشک تحویل مراجعه کننده نشود و در مواردی که بازرس معاونت غذا و دارو مراجعه کند و در ارزیابی‌های انجام شده مشکلی باشد، تذکرات و برخوردهای لازم مطابق قوانین انجام می‌شود.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، سلیمانی افزود: در حوزه تجویز، آموکسی سیلین جزو آنتی بیوتیک‌های پرتجویز و جزو 10 قلم آنتی بیوتیک تجویزی توسط پزشکان است.

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو در پایان گفت: اگر سطح آگاهی و دانش مردم نسبت به داروها افزایش یابد، طبیعتا متوجه خطرات وعوارض ناشی از مصرف خودسرانه آن می‌شوند و تقاضاهای معمولا زیاد مردم برای دریافت دارو بدون نسخه و حتی با نسخه کاهش خواهد یافت و به دلیل اهمیت این موضوع یکی از ادارات زیر مجموعه کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو، اداره آموزش (واحد آموزش) می‌باشد که این گروه برنامه‌های آموزشی مردمی را در سطوح مختلف برگزار می‌کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: