کد خبر: ۴۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 04
شفا آنلاین:براساس بررسی‌های موجود بیش از 60 درصد افراد جامعه به ویژه مردم شهرهای بزرگ و صنعتی مانند تهران، وزنی بالاتر از وزن استاندارد دارند.
به گزارش شفا آنلاین-سیامک رستگاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در حالیکه نزدیک به یک میلیارد نفر در جهان از مشکلات تغذیه‌ای و گرسنگی رنج می‌برند، دو تا سه برابر این تعداد دچار مشکل چاقی و اضافه وزن هستند.

وی با بیان اینکه مشکل چاقی و اضافه وزن در شهرهای بزگ و صنعتی بسیار بیشتر دیده می شود، تصریح کرد: اگر فرد وزنی بالاتر از حد استاندارد داشته باشد، ممکن است دچار بیماری‌ها و عوارضی شود که  کیفیت زندگیش را با کاهش شدید مواجه کند.

رستگاری تاکید کرد: براساس بررسی‌های موجود بیش از 60 درصد افراد جامعه به ویژه مردم شهرهای بزرگ و صنعتی مانند تهران، وزنی بالاتر از وزن استاندارد دارند.

وی یادآور شد: البته داشتن وزنی بالاتر از وزن استاندارد، به معنی ابتلای قطعی به چاقی نیست و این افراد به ویژه آنهایی که وزنشان چندان با میزان طبیعی فاصله ندارد، می‌توانند با اضافه وزن خود به راحتی مقابل کنند.

رستگاری گفت: نداشتن تحرک و فعالیت بدنی و مصرف غذا‌های پر چرب، دو عامل اصلی گسترش چافی و اضافه وزن به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی است که متأسفانه در بین کودکان وجوانان رواج گسترده‌ای یافته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: