کد خبر: ۴۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 03
رئیس اولین کنگره بین المللی سرطان های دستگاه گوارش خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس اولین کنگره بین المللی سرطان های دستگاه گوارش گفت: تعداد سرطان های عام کشورهای غربی گاهی 3 تا 5 برابر نسبت به ما بیشتر است اما تقریبأ در حال حاضر رو به رشد نیستند اما در کشور ما روند رو به رشدی دارد.

به گزارش خبرنگار شفا آنلاین دکتر محمد اسماعیل اکبری در آئین گشایش کنگره ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در واقع این پنجمین کنگره کشوری سرطان های دستگاه گوارش است اما خوشبختانه امسال توفیق یافتیم تا آن را در سطح بین المللی با حضور همکارانی از سراسر جهان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: از آنجا که کشور ما روند رو به رشدی در راستای سرطان دارد؛ این گرفتاری امروز مابه شمارمی رود و به طور قطع فردا این گرفتاری عمیق تر و سخت تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از این رو افزایش توانمندسازی در این زمینه ضرورت دارد و از نظر کیفیت و نیروهای انسانی نیازهایی داریم تا برای مواجه با این مشکل سخت در حوزه سرطان نیز آماده شویم.

معاون اسبق وزیربهداشت تصریح کرد: درمان سرطان ها کارهای سختی را می طلبد؛ نیروهای بسیار تحصیل کرده، دستگاه ها، تجهیزات گران قیمت، داروهای بسیار گران و... که توانمندسازی زیادی را می طلبد تا پاسخگوی نیازهای بیماران باشد.

وی تأکید کرد: با پیشگیری از بروز سرطان در 30 آینده تغییر محسوسی در روند سرطان وجود نخواهد داشت اما در غیر این صورت از الان وقت کلینیک ها تا 30 آینده پرخواهد شد.

اکبری افزود: امیدواریم توانمندسازی در دانشگاه های علوم پزشکی مضاعف شود که البته خوشبختانه با کارهای تیمی قدرت علمی خوبی در ایران نیز وجود دارد.

وی با بیان این که این توانمندسازی ها وظیفه ماست در عین حال بیان کرد: اما ما نیازمند پشتیبانی هستیم؛ در هیچ جای دنیا دولت به تنهایی قادر به جمع کردن هزینه های درمان سرطان و... نیست زیرا همیشه نهادهای خیریه (مردم) عامل تحرک بوده اند.

وی یادآور شد: به همین منظور بنیاد خیریه تات همت کرده تا پیشرفته ترین مرکز کنترل سرطان را با ساختمان یک صد هزار متری در 20 طبقه و با زمینی بالغ بر 52 هزار متر مربع نیز در غرب تهران نزدیک دریاچه شهدای خلیج فارس بسازد. ما هم به عنوان بازوی علمی قول می دهیم طوری ارائه خدمت دهیم که هم خدا راضی باشد هم مردم بیشترین بهره را ببرند.

وی ادامه داد: این مرکز حدود 3 سال آینده ساخته می شود و انشالله کنگره های بعدی نیز در آنجا برگزار می شود.

وی یادآور شد: امروز برای جلوگیری از ادامه فعالیت این کنگره از اداره اماکن آمده بودند، ما باید چه تلخی هایی را تحمل کنیم تا چنین اتفاقات علمی در کشور رخ دهد.

در ادامه دکتر مجید صمصامی- دبیر علمی کنگره- گفت: این کنگره با همت اساتید مجرب و صاحب نظردر رشته های مختلف پزشکی برگزار می شود و تلاش دارد با ارائه الگوهای چند تخصصی زمینه همکاری گروهی و بین رشته ای را در امر خطیر تشخیص و درمان سرطان ها بیش از پیش فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین توجه خاصی را به امر تغذیه، کنترل درد و معنویت درمانی و مراقبت های پرستاری بیماران مبتلا به سرطان که کمتر به آن توجه شده است دارد.

وی ادامه داد: ضمن این که سعی داریم از حضور متخصصین بین المللی صاحب نظر در درمان سرطان به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس بهره گیریم و آخرین روش های درمانی رادیوتراپی حین عمل، کموتراپی هایپرترمیک، جراحی های کم تهاجمی، حفظ باروری در خانم های جوان مبتلا به سرطان را عرضه نماییم .

گفتنی است این کنگره از امروز تا 14 آذر ماه سال جاری در هتل المپیک به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: