کد خبر: ۴۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 02
رئیس بیمارستان فارابی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- رئیس بیمارستان فارابی از مرخص شدن دکتر انوری- مدیر بیمارستان ضیائیان- طی دو روز آینده خبر داد و گفت: به رغم هشدارها و تذکرات مسئولین،متأسفانه عده ای بدون تبعیت از آنها دست به پدیده نا پسند اسیدپاشی می زنند.
دکتر محمود جباروند در حاشیه بیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی ایران در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: چشم راست دکتر انوری دچار اندکی آزردگی ناشی از اسید شده بود که با شستشو و درمان های دارویی به طور کامل برطرف شد.

وی با اشاره به نجات یافتن دکتر انوری از نابینایی ادامه داد: خوشبختانه پس از انجام عمل جراحی در حال حاضر وضعیت خیلی خوبی دارد و 2 روز آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد.

وی آسیب های ناشی از اسید به چشم را بسیار زیاد دانست و هشدار داد: زیرا موجب از بین رفتن سلول های بنیادی و ایجاد چسبندگی های بین پلک و خود چشم می شود.

جباروند افزود: اسید پاشی همچنین موجب بروز اختلالات اشکی و در نهایت بر اثر سوختگی های شدید ناشی از آن منجر به نا بینایی می شود و فرد نیازمند جراحی است .حال در این راستا باید ترمیم بافت های سطحی چشم با پیوند سلول های بنیادی انجام شود اما واقعیت امر؛ چنین اقدامی کار جراح را با مشکل مواجه می سازد.

وی پدیده اسیدپاشی را به هیچ عنوان پسندیده ندانست و گفت: بلکه از نظر مدنیت و شرع فرد محکوم می شود حال آن که مردم باید مراقب باشند تا حین کار اسید با چشم آنها برخورد نکند. اما در صورت بروز چنین امری باید با هر آب موجودی در آن شرایط، برای کاهش عواقب ناشی از اسید؛ خیلی سریع چشم ها را به طور کامل شستشو دهند.

رئیس بیمارستان فارابی تأکید کرد: به رغم اعلام هشدارها، تذکرات و برنامه ها از سوی مسئولین ذی ربط متأسفانه عده ای بدون تبعیت از آنها مشکل ایجاد می کنند، دیگر مسئولین باید چه کاری انجام دهند؟ وقتی عده ای ناهنجارند به تبع آن کنترل هم دشوارتر خواهد شد.

وی افزود: خداوند به انسان ها عقل داده؛ آنها باید عاقل باشند؛ نباید با دست زدن به چنین اقدامات نا پسندیده ای برای خود، مردم و جامعه مشکل ایجاد کنند.

جباروند توصیه کرد: مردم و مسئولین باید دست به دست هم دهند تا کشور عزیزمان را که در سطح جهان کشوری نمونه است را بسازنند و در راستای رشد اخلاق، علم و کمالات انسانی آرامش و امنیت حاکم بر سطح جامعه را از بین نبرند.

گفتگو:شبنم طاهری

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: