کد خبر: ۴۲۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 02
شفاآنلاین-رئیس گروه گلوکم در بیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی از عرضه داروهای جديد مربوط به درمان گلوکم در آینده ای نزدیک خبر داد
به گزارش شفا آنلاین،دکتر حیدر امينى گفت: این داروها می تواند در درمان گلوکم تا حدودى كمك كننده باشند و هم اکنون تلاش می شود که اثر بخشی آنها را بالا برند.ممكن است در دو سال اينده أين دارو هاى جديد به بازار عرضه شوند.

وی افزود: درباره دستاوردهای جدید  درزمینه  بیماری گلوکم یکسری جراحیهای تازه ابداع شده است و این اعمال جراحی جديد توانسته اند افق تازه اي را در درمان این بیمارى ايجاد کنند.

امینی در ادامه درباره راه های پیشگیری بیماری گلوکم عنوان کرد: هنوز در سطح دنیا به علت  هزینه بر بودن، بحث برنامه بيمار يابى و اصطلاحا screening بيمارى گلوكوم جا نیافتاده است تا بتوان از این راه مبتلایان به گلوکم را پيدا و به موقع درمان كرد کرد. در ایران نیز این موضوع به علت اینکه تست های تشخیصی گران قیمت و مشكلى دارد هنوز عملی نشده است. به هر حال تنها راه شناسایی این بیماری، پیدا کردن گروه پرخطر، یعنی کسانی که احتمال ابتلا به بیماری درآنها بیشتر می رود، است.

استاد دانشگاه علوم پزشكى تهران گفت: هر چه سن بالاتر برود، ریسک ابتلا به بیماری گلوکم بیشتر می شود .در اغلب انواع گلوكوم زمینه توارث نقش  زیادی دارد به همين دليل کسانی که  در بستگان خونی نزدیکشان بیمار مبتلا به گلوکم دارند بایستى از لحاظ أين بيمارى بر رسى و به صورت دوره اى و سالانه معاینه شوند؛ علاوه بر آن در کسانی که عینکهایی با نمره بالای دوربینی و نزدیک‌بینی استفاده می کنند امکان ابتلا به گلوکم   بيشتر است.از آنجا كه اغلب موارد أين بيماري تامراحل پيشرفته،علامتى ندارد و اغلب بيماران از بيمارى خود اگاهى ندارند معاينة دقيق توسط چشم پزشك و تشخيص ودرمان به موقع بيمارى سبب پيشگيرى از نابينايي خوهد شد.

این چشم پزشک ادامه داد: در بیماران قلبی عروقی و بیماران مبتلا به گلوکم یک شباهت از نظر دستگاه محاسبه‌ گر وضعيت بیماری وجود دارد بدین صورت که دستگاه محاسبه گر به ما می گوید که میزان پیشرفت بیماری در اينده چگونه است. در بیماریهای قلبی هم ،چنین دستگاههایی ابداع شده که می تواند پیش بینی کند که در آینده چه پیش مى آيد و بر آن اساس توصيه هاى لازم به بيماران صورت مي گيرد.

رئیس گروه کلوکم در بیست و چهارمین کنگره چشم پزشکی درباره ضرورت برگزاری چنین کنگره ای خاطر نشان کرد  : کنگره جایی است که اطلاعات تخصصى می تواند به ديگر چشم پزشکان منتقل شود و طبعااین دسته از پزشکان هم مانند متخصصان گلوکم مي توانند دیدگاه هاى تازه ای برای درمان بیمارانشان داشته باشند.

این کنگره به همت انجمن چشم پزشکی ایران و با همکاری گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مشارکت همکاران چشم پزشک داخل و خارج از کشور 11 تا 13 آذر 93 در سالن همایشهای رازی برگزار می‌گردد.

مهر

برچسب ها: گلوکم ، دارو ، درمان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی شیرعلیزاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
0
0
سایت خوبی دارید لطفا خبر هایی را که درباره ی گلوکم و دارو و بیماری چشم می آید را به ایمیل زیر ارسال نمایید
(باتشکر)
alizadh888@yahoo.com
مدیر پایگاه باسلام وسپاس ازشما
متاسفانه بدلیل اشکال فنی درسیستم های شرکت طراح سایت درحال حاضرامکان ارسال خبرنامه ازطریق ایمیل مقدورنیست امادراسرع وقت وبه محض رفع مشکل به طورحتم درخدمت هستیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: