کد خبر: ۴۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 30
شفا آنلاين-به طور کلی دهانشویه‌ها را می‌توان به دو دسته درمانی و غیردرمانی تقسیم کرد.

به گزارش شفا آنلاين،آیا می‌دانستید دهانشویه‌ها  می‌توانند اثر معکوس روی سلامت دهان و دندان و حتی سلامت شما داشته باشند. اتفاق ناخوشایندی که معمولاً پس از یک انتخاب اشتباه روی  می‌دهد. دکتر آرش منصوریان، متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت و دانشیار دانشگاه معتقد است:  اشتباه در انتخاب یک دهانشویه و شیوه مصرف آن می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و حتی موجب زردی دندان‌ها و احتمال سرطان دهان شود.


او می‌گوید: به طور کلی دهانشویه‌ها را می‌توان به دو دسته درمانی و غیردرمانی تقسیم کرد. 

دهانشویه‌های درمانی همان طور که از نام‌شان پیداست، برای درمان بعضی بیماری‌ها از جمله بیماری‌های لثه، بدبویی دهان و... استفاده می‌شوند. این نوع از دهانشویه‌ها باید توسط پزشک تجویز شوند، چرا که اگر بیمار به صورت خودسرانه از آنها استفاده کند ممکن است دچار عوارض شود. این دندانپزشک درمورد دهانشویه‌های غیردرمانی می‌گوید: این نوع دهانشویه‌ها بیشتر برای موارد بهداشتی به کار می‌روند. بعضی از آنها حاوی الکل و برخی دیگر فاقد الکل هستند.

 مزیت دهانشویه‌های حاوی الکل این است که راحت‌تر جذب مخاط دهان و لثه  می‌شوند و اثرگذاری شان بیشتر است. اما مضراتی هم دارند از جمله اینکه می‌توانند دهان را خشک کنند.

وقتی دهان خشک شود، زمینه برای ایجاد بوی بد دهان نیز فراهم می‌شود.  این متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت و دانشیار دانشکده دندانپزشکی  می‌گوید: دهانشویه‌های  دارای الکل  اگر طولانی مدت استفاده شوند، حتی می‌تواند موجب  سرطان‌های داخل دهانی شوند.  بنابراین دهانشویه‌های بدون  الکل گرچه مزیت الکل را ندارند، اما مضرات حاصل از آن را نیز ایجاد نمی‌کنند و ایمن‌تر هستند.





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: