کد خبر: ۴۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - 2014December 01
متخصص طب سنتی در گفتگو با شفا آنلاین بیان کرد:
شفا آنلاین- متخصص طب سنتی فصل پائیز وزمستان را سرد و خشک و بیماری هایی نظیر خشکی پوست، اگزما و خارش را در آن شایع دانست و به بیان نکات مهمی درباره این فصول پرداخت.

دکتر مامک هاشمی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: در واقع به افراد دچار این مشکلات پوستی توصیه می شود پس از استحمام ،به بدنشان روغن کنجد بمالند، البته امکان این کار با هر روغن ساده دیگر هم وجود دارد اما جذب روغن کنجد نیز بهتر است.

به گفته وی، برخی از افراد در فصل پائیز دچار آلرژی می شوند که بهترین درمان برای آنها حجامت است. ضمن این که افراد دارای مشکلات خواب یا آلرژی می توانند توسط روغن کنجد داخل بینی اشان را چرب کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن علمی طب سنتی ایران توصیه کرد: در فصل پائیز باید از مصرف غذاهایی نظیر گوشت گوساله، برنج و چای که ایجاد خشکی می کنند نیز پرهیز شود.

وی افزود: در عین حال باید از غذاهایی نظیر زرده تخم مرغ عسلی، شیر، بادام شیرین و گل گاو زبان که رطوبت بخشی می کنند نیز بیشتر استفاده کرد.

هاشمی تصریح کرد: همچنین برای رفع یبوست می توان روزانه دو بار از چرب کردن داخل ناف با روغن کنجد نیز کمک گرفت.

وی با اشاره به این که در فصل پائیز به دنبال انجام فعالیتی، قرار گرفتن در معرض باد زیاد خوب نیست، در عین حال به شفا آنلاین گفت: بلکه با تعریق زیاد میزان خشکی پوست افزایش می یابد.

متخصص طب سنتی مصرف کنجد خوراکی، شیره انگور، سیب زرد و قرمز شیرین، انجیر خشک، زیتون و هویج را برای فصل پائیز مناسب برشمرد.

وی توصیه کرد: کدو حلوایی که دارای طبع مرطوب دارد اگر با زعفران و دارچین پخته شود برای این فصل مناسب است .حال برای افرادی که دچار چاقی و چربی خون بالا نیستند نیز افزودن کره هم مفید است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: