کد خبر: ۴۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 30
رئيس دانشگاه علوم پزشكی سمنان تاكيد كرد:
شفاآنلاين :رئيس دانشگاه علوم پزشكی سمنان رضايت مردم را مهمترين دستاورد اجرای طرح تحول نظام سلامت دانست و گفت: در این طرح با هرگونه دریافت خارج از عرف توسط مراکز درمانی برخورد می‌شود.

به گزارش شفاآنلاين، دكتر مهدی شادنوش روز شنبه در جمع مسئولان بهداشت و درمان شهرستان دامغان در محل مركز بهداشتی و درمانی روستای فرات از توابع بخش امیرآباد این شهرستان مهمترین دستاورد اجرای طرح تحول نظام سلامت را ابراز رضایت مردم دانست و اظهار داشت: دولت یازدهم توجه ویژه ای به بخش درمان دارد و از این رو رضایتمندی مردم را به همراه داشت.

وی تصریح كرد: با توجه به مرحله سوم طرح نظام سلامت كه از ۱۵ آبان ماه امسال آغاز شده میزان هزینه های پراخت شده از سوی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی باز هم كاهش پیدا كرده است.

دبیر كارگروه امنیت غذایی استان سمنان خاطر نشان ساخت: با اجرای مرحله سوم طرح نظام سلامت از این پس هموطنان ساكن در روستاها در صورت بستری در بیمارستان های دولتی تنها سه درصد و هموطنان ساكن در مناطق شهری تنها شش درصد از هزینه های درمانی را پرداخت می كنند.

شادنوش محور اساسی اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت را اجرایی شدن مفاد كتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت دانست و افزود: در پی اجرای این دستور العمل، میزان پرداختی از جیب مردم كاهش و سهم دولت در تامین هزینه های سلامت افزایش پیدا می كند.

وی یكی از مهمترین مزایای اجرای این طرح را ایجاد انضباط مالی در بخش دولتی و افزایش رضایتمندی مردم در بخش خصوصی بیان کرد و اظهار داشت: در بخش خصوصی نیز پرداخت ها در قالب صورتحساب های رسمی بیمارستان ها و در چارچوب قانون خواهد بود و با هرگونه پرداخت خارج از عرف توسط مراکز درمانی برخورد می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی سمنان با اشاره به فرمایشات رهبر اندیشمند و فرزانه انقلاب و تاكیدات معظم له بر رفع دغدغه بیماران و خانواده های آنان یادآور شد: این موضوع نصب العین خدمتگزاران نظام سلامت در اجرای برنامه تحول بوده و دولت با اتخاذ این تدبیر هوشمندانه توانسته است گام بلندی در تحقق دستورات ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری بردارد.

شادنوش اضافه كرد: بازنگری تعرفه ها و كاهش پرداختی از جیب مردم یكی از تكالیف دولت در قالب برنامه پنجم توسعه بوده و در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز بر آن تاكید شده است.

وی ساماندهی كیفیت خدمات در بخش دولتی و حفظ كرامت و شان بیماران را از دیگر اهداف مهم طرح تحول نظام سلامت برشمرد و تصریح كرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت از جایگاه مقدس حرفه پزشكی صیانت و حفاظت خواهد شد و به این منظور بستر مناسب برای كسب اطلاع از میزان رضایتمندی مردم و همچنین دریافت شكایات و انتقادات مردمی را فراهم کردیم.

دبیر كارگروه امنیت غذایی استان سمنان مردم را مهمترین ابزار نظارتی برشمرد و اظهار داشت: سامانه تلفنی به شماره ۱۵۹۰ برای پاسخگویی به بیماران و همراهان راه اندازی شده تا از مناطق تحت پوشش این دانشگاه با استفاده از تلفن ثابت قابل شماره گیری باشد و كارشناسان دانشگاه نیز پاسخگوی گزارشات و سؤالات مردم هستند.

وی گفت: مردم می توانند از طریق این سامانه كشوری با مركز ملی پاسخگویی و نظارت بر اجرای تعرفه خدمات سلامت ارتباط برقرار كنند.

دكتر مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشكی سمنان در  راس هیئتی با سفر به شهرستان دامغان از خانه بهداشت روستای محروم كوه زر، مركز بهداشتی و درمانی روستای فرات و آزمایشگاه شهید چراغیان دامغان بازدید و از نزدیك در جریان مسائل و مشكلات این مركز قرار گرفت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: