کد خبر: ۴۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 28
شفا آنلاين-عملکرد نامنظم و نامطلوب روده ها، مشکلي است که خيلي از افراد با آن مواجهند. البته نکاتي که در اين مطلب به نقل از «Prevention»، آمده براي افرادي است که مبتلا به چاقي مفرط نيستند. اما ساير افراد و حتي افرادي که اضافه وزن دارند، مي توانند از پيشنهادهاي ارائه شده بهره ببرند.
۱ - مصرف روغن هاي طبيعي و مواد غذايي حاوي روغن سالم از جمله دانه، مغز ميوه و ... را افزايش دهيد.

۲ - از مصرف غذاهاي خشک بپرهيزيد. از آن جا که سيستم گوارش براي هضم غذا به رطوبت نياز دارد، آن را از بدن مي گيرد. بدترين غذا براي فردي که يبوست دارد غذاي خشک و سرخ کردني است.

۳ - پوست را چرب کنيد. پوست خشک نشانه خشکي در داخل بدن است. در اين شرايط استفاده موضعي از روغن دانه آفتابگردان توصيه مي شود. در صورت خوب بودن روغن، پوست آن را جذب و بدن از آن استفاده مي کند و مشکل جوش نيز ايجاد نمي شود.

۴ - از خوردن غذاهاي گوشتي خام و نيم پخته بپرهيزيد.

۵ - بدن را پاکسازي کنيد. اگر افزايش وزن داريد و هرگز بدن را از سموم پاک سازي نکرده ايد، هفته اي يک يا ۲روز رژيم آب ميوه طبيعي داشته باشيد يا هفته اي يک بار روزه بگيريد و آب بيشتري مصرف کنيد تا بدن کاملا سموم را دفع کند.

۶ - از خوردن نان و پاستا بپرهيزيد. اين موادغذايي سنگين باعث افزايش وزن مي شود. به جاي آن از برنج سبوس دار استفاده کنيد.

۷ - ميزان مصرف غلات سبوس دار را افزايش دهيد. اين مواد کربوهيدرات هاي پيچيده است که به ما انرژي مي دهد و سوخت مناسبي به حساب مي آيد. غلات سبوس دار شامل برنج، جو، ارزن و جو دوسر است.




خراسان



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: