کد خبر: ۴۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 27
شفاآنلاین :معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان زنجان گفت: افرادی که سابقه حساسیت به زرده تخم مرغ دارند از تزریق واکسن آنفلوانزا باید خودداری کنند.

به گزارش شفاآنلاین ،دکتر محمدرضا صائینی  با تاکید بر اینکه برخی افراد باید از تزریق واکسن آنفلوانزا پرهیز کنند، افزود: افرادی که سالهای گذشته نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا حساسیت نشان داده اند نیز باید از تزریق آن خودداری کنند.

وی یادآوری کرد: زرده تخم مرغ محیط کشت واکسن آنفلوانزای انسانی است و بر این اساس تزریق واکسن آنفلوانزای انسانی به افراد با سابقه حساسیت به تخم مرغ توصیه نمی شود.

صائینی تصریح کرد: گروههای هدف و پرخطر شامل افراد بالای 65 سال، کودکان، زنان باردار، مبتلایان به بیماریهای قلبی، بیماریهای مزمن ریوی، آسم، افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه و کسانی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، نسبت به تزریق واکسن آنفلونزا مبادرت کنند.

وی گفت: دیگر گروههای سنی بین شش تا 50 سال که به هیچ نوع بیماری مبتلا نیستند، نیز می توانند با هدف ارتقا ایمنی بدن از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند اما این نیز نباید شکل افراطی به خود بگیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: افزایش ایمنی بدن کمک فراوان به عدم ابتلا به بیماری های مختلف به ویژه آنفلوانزا می کند.

وی اتخاذ تدابیر لازم از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این استان در صورت بروز هرگونه موارد مشکوک به بیماری آنفلوانزا در استان را یاد اور شد و تصریح کرد: برای پیشگیری از این نوع بیماری آموزش های لازم به گروههای هدف به ویژه موارد و نکات مهم از طریق رسانه های گروهی اعلام شده است.

صائینی افزود: علاوه بر آن امکانات لازم در سطح بیمارستانهای این استان برای مقابله با موارد احتمالی و انجام اقدامات درمانی لازم فراهم شده است.

آنفلوانزا بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با تب، سردرد، درد عضلانی، تعریق، آبریزش بینی، گلودرد و سرفه تظاهر می کند.

سرفه اغلب شدید و برای مدتی ادامه می یابد ولی سایر نشانه های بیماری بعد از دو تا هفت روز خود به خود بهبود می یابد.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: