کد خبر: ۴۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 26
شفا آنلاين-برای سرحال و شاداب بودن در طول روز، به خوابی کافی و راحت در شب نیاز دارید. اما بهره مندی از یک خواب کیفیت بدون فراهم کردن پیش زمینه های آن امکان پذیر نیست

به گزارش شفا آنلاين،به عنوان مثال اتاق خواب شما باید تاریک، راحت، آرام و مکانی باشد برای فراغت از تمام دل مشغولی ها و استرس های روز شما. در کنار همه این موارد، برای تجربه کردن خوابی کامل و ایده آل باید از بردن برخی وسایل به تخت خواب جلوگیری کرد. وسایلی که اگر در کنار شما مانع خواب و استراحت شما می شوند.


گزارش زیر فهرستی است از مهم ترین وسایلی که باید از تخت خواب دور نگه داشته شوند:

تلفن همراه

اغلب افراد بهانه های یکسانی برای بردن تلفن همراه به تخت خواب دارند: بیدار شدن با زنگ هشدار تلفن، ترس متوجه نشدن تماس های دیگران، استفاده از نرم افزارهای مختلف و تمایل زیاد به چک کردن شبکه های اجتماعی که عضو آن هستند در انتهای شب اجازه نمی دهد تا آنها این وسیله دوست داشتنی را از خود دور کنند. اما دلایل متعدد وجود دارد که تلفن همراه خواب شما را مختل می کند، زنگ و نور صفحه تلفن همراه مهم ترین دلیل بر هم زدن چُرت شماست. نور آبی صفحه های تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی موجب ترشح هورمون ملاتونین در مغز را دچار مشکل می کند، هورمونی که در تنظیم خواب نقش مهمی ایفا می کند. بنابراین تلاش کنید شب ها تلفن خود را در حالت هوایپما بگذارید و آن را در جایی دور از تخت خواب خود قرار دهید.

کار کردن در تخت خواب

یک از رفتارهای شایع این روزها، کار کردن با لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه در تخت خواب است. در واقع افراد تمایل زیادی دارند که کارهای روزانه خود را شب ها و در زمان خواب انجام دهند، این عادت باعث می شود مغز این پیام را دریافت کند که اینجا محیط کار است؛ در نتیجه جسم شما خسته می شود اما ذهن هم چنان آگاه و هوشیار باقی می ماند. بنا بر مطالعات انجام شده، 80 درصد جوانان در حال حاضر کارهای خود را در تخب خواب انجام می دهند، اما این کارها علاوه بر اینکه از کیفیت مطلوبی برخور نیست مانع از به خواب رفتن مغز نیز می شود.

حیوانات خانگی

بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی علاقه دارند تا پیش از خوابیدن زمانی را صرف بازی با حیوان خانگی خود کنند، اما شریک شدن تخت خواب با حیوان خانگی موجب بر هم زدن چرت و خواب شما می شود. در واقع خوابیدن در کنار حیوان خانگی باعث می شود شما در طول شب حیوان خود را نوازش کنید همین موضوع لااقل شما را یک بار در طول شب از خواب بلند می کند. علاوه بر این حیوانات خانگی با خود گرد و غبار، گرده، شوره و تمام آنچه در طول روز به درون مو و خزن بدنشان نفوذ کرده به درون تخت شما می آورد و شما در معرض ابتلا به حساسیت قرار می دهد.

غذا خوردن

شاید صبحانه خودرن در تخت بسیار لذت بخش به نظر برسد، اما خوردن تنقلات مختلف پیش از خواب آن هم درون تخت قطعاً نتیجه خوبی ندارد. در واقع غذا خوردن درون تخت، منجر به از هم پاشیدگی نظم خواب می شود زیرا شما محلی که مختص به استراحت شماست را به محلی بدل کرده اید که در آن کارهای روزمره خود را انجام می دهید و همین مساله ذهن شما را بر هم می ریزد و خواب شما را مختل می کند.

کتاب خواندن

بسیاری از ما دوست داریم شب ها پپیش از خواب در یک نور ملایمی کتابی به دست بگیریم و در تخت خواب مشغول کتاب خواندن شویم. اما حتی همین کار به ظاهر لذت بخش و دوست داشتنی برای خواب مضر است؛ زیرا کارشناسان عقیده دارند، تخت خواب تنها برای دو چیز است: خواب و رابطه جنسی. خواندن هر نوع کتابی از هر ژانری باشد موجب همذات پنداری شما با شخصیت ها و شبیه سازی موقعیت پیش رو در ذهنتان می شود. موضوعی که شما را ترقیب می کند کتاب را ادامه دهید و شب ها دیرتر بخوابید، بنابراین هر نوع کاری که پیش از خواب احساسات شما بر انگیزد مانعی است برای خوابی راحت و ایده آل.





شفقنا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: