کد خبر: ۴۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 27
شفاآنلاين :وزیر تعاون کار و امور اجتماعی از ابلاغ آیین نامه جدید قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور خبر داد و گفت: آیین نامه جدید براساس پیشنهاد وزارت کار و امور اجتماعی در هیات دولت تصویب شده است.

به گزارش شفاآنلاين، علی ربیعی در تشریح ویژگی های آیین نامه جدید، افزود: به موجب این آیین نامه از این پس کارگران بیمه شده دارای مشاغل سخت و زیان آوری که در طول دوران اشتغال و بیمه پردازی خود به مدت یک سال و کمتر از آن در مشاغل غیرسخت و زیان آور اشتغال و بیمه پرداخت کرده اند، می توانند بدون برهم خوردن توالی سوابق بیمه خود پس از 20 سال بازنشسته شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: به موجب آیین نامه جدید، مشکل کارگران بیمه شده مشمولی که به دلیل داشتن بیش از 10 روز غیبت در سال از مزایای احتساب توالی سوابق بیمه ای خود محروم می شدند، برطرف شده است.

ربیعی افزود: به موجب اصلاحیه انجام شده، عدم اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور در طول دوران اشتغال برای مدت بیشتر از یکسال موجب برهم خوردن توالی سابقه بیمه شده و کارگران بیمه شده مشمول برای استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور باید حداقل 25 سال کار کند.

وی اظهار داشت: به موجب آیین نامه جدید کارفرمایان مکلف هستند تا پس از ارائه تقاضای بیمه شده مشمول و احراز شرایط بازنشستگی وی اقدامات لازم را جهت بازنشستگی به عمل آورند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
0
0
ايكاش قانون مشاغل سخت كه براي پرستاران سالهاست تصويب شده و خاك ميخورد خصوصا براي پرستاران بيمه خدمات درماني هم اجرا ميشد
فوزیه حقیقت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
1
0
واقعا باید یک معلم با 20 ساعت کار در هفته در نصف سال ،30 ساله باز نشست شود و یک پرستار با 100 ساعت کار اجباری در هفته و نداشتن تعطیلی،جمعه،عید سیل و زلزله و.....که اگر مرخصی هم باشد ،مرخصی اش در بحرانها لغو می شود وکار بدنی و..... نیز دارد هم 30 سال؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
0
0
آیاشرکت نفت اجازداردنیروی پیمانکاری
باسابق 18به اجباربازنشت کند دراهواز
حق ناحق می کند شرایت سن رادرنظر
می گر سرازخوداین کارها راانجام می دهند
این بازنشتگی اجباری است
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: