کد خبر: ۴۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 26
شفا آنلاین: عضو فراکسیون زنان مجلس معتقد است که هیچ گونه نظارتی بر توزیع دارو در کشور وجود نداشته و به آسانی می توان داروی مورد نیاز را بدون نسخه از داورخانه ها تهیه کرد.

به گزارش شفا آنلاین،شهلا میر گلو بیات نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و گام های پیش روی این طرح اظهار داشت: در حال حاضر انتقاداتی مبنی بر عدم توجه این طرح به مباحث بهداشتی وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه  مباحث بهداشتی کمی با تاخیر در بسته طرح تحول سلامت کمی پذیرفته می شود  افزود:  بی شک رویکرد به  مباحث بهداشتی  می تواند به نوعی سرمایه گذاری در این حوزه سلامت تلقی شود.

میر گلوی بیات با بیان اینکه هزینه ها و منابع طرح تحول سلامت باید به خوبی مدیریت شود تصریح کرد: ان چه در حال حاضر مشاهده می شود  این است که هزینه ها و منابع در خصوص این طرح به نوعی غیر قابل کنترل شده و از همین بودجه مصوب در زمینه تامین داروهایی استفاده می شود که می تواند تنها اثرات کوتاه مدت و میان مدت برای حوزه سلامت داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه نباید مشکلات حوزه سلامت را مقطعی حل کرده و تنها برای ان مسکن های بی رویه تجویز کنیم ادامه داد:حل مشکلات  با رویکرد مقطعی  در حوزه سلامت بدون شک عوارض دو چندانی خواهد داشت.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با بیان اینکه چاه درمان به سادگی پر شدنی نیست در خصوص تامین دارو و صرف هزینه برای این موضوع تصریح رد:  تامین دارو در کشور باید با مدیریتی صحیح همراه شده و وزارت بهداشت حمایت از تولیدات داخلی را در دستور کار خود داشته باشد.

میر گلو بیات در ادامه با اشاره به هزینه کرد مصرف کشور نسبت به سایر کشورها در زمینه دارو بیان داشت:  اگر بخواهیم کشورمان را نسبت به کشورهای توسعه یافته  در زمینه هزینه کرد دارو مقایسه کنیم باید گفت که هزینه کرد دارویی بالایی داریم که این مسئله خود یکی از مسائل مهمی است که می تواند در آینده ضربه محلکی به پیکره صنعت دارویی کشور وارد کند.

وی افزود:  متاسفانه شاهد عدم افاقه اظهارات متعدد در خصوص هزینه کرد بالای دارویی کشور در جلسات کمیسیون با وزارت بهداشت هستیم .

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه هیچ گونه نظارتی بر دارو در کشور وجود ندارد تصریح کرد:  در حال حاضرشما به راحتی می توانید  هر داروی که مورد نیازتان است را از داروخانه هاو بدون نسخه پزشک معالج تهیه کنید که این امر خود عدم نظارت بر دارو و داروخانه ها را مشهود می کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه  در ادامه با اشاره به تولید داروهای  زیر نظر وزارت بهداشت ادامه داد: معتقدم ضروریست وزیر بهداشت در زمینه تولید داروهای زیر نظر وزارت بهداشت نظارتی  مستقیم داشته باشد.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ضروریست در زمینه دارو به تولید داخلی بیشتر اهمیت دهیم خاطر نشان کرد:همچنان نیازمند استفاده از داروهای ژنریک هستیم چراکه کشوری چون کشور امریکا از طریق استفاده از داروهای ژنریک و دادن اطلاعات کافی به مردم در زمینه عدم تفاوت داروهای ژنریک با داروهای برند در هزینه کرد مردم و صنعت دارویی سعی در صرفه جویی دارد.

عضو فراکسیون زنان مجلس در پایان افزود: بی شک صرفه جویی در هزینه کرد مصارف دارویی کشور می تواند  در زمینه بیمه های خدمات درمانی درمانی مصرف و نتایج خوبی را عاید حوزه سلامت کند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: