کد خبر: ۴۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 26
شفا آنلاین:گسترش بیماری‌های مزمن و غیر واگیر به طور عمده ناشی از عواملی نظیر چاقی و اضافه وزن بوده و در واقع رد پای این عامل خطر، در اغلب بیماری‌های مزمن دیده می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین-سیامک رستگاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  تصریح کرد: اگر چه در سالهای اخیر شیوع بیماری‌های عفونی کاهش یافته است، اما در مقابل موارد ابتلا به بیماری‌های مزمن و غیر عفونی به شدت افزایش یافته است. 

وی با بیان اینکه چاقی و اضافه وزن به عنوان یکی از عوامل اصلی خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن محسوب می‌شود، تاکید کرد: گسترش بیماری‌های مزمن و غیر واگیر به طور عمده ناشی از عواملی نظیر چاقی و اضافه وزن بوده و در واقع رد پای این عامل خطر، در اغلب بیماری‌های مزمن دیده می‌شود. 

رستگاری افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان ها و دیابت از جمله بیماری‌های مزمن بسیار شایع و خطرناک هستند که چاقی و اضافه وزن نقش عمده‌ای در بروز آن‌ها دارند. 

وی یادآور شد: براساس بررسی‌ها نزدیک به یک سوم افراد جوامع مختلف، به نوعی دچار چاقی هستند و این افراد به طور مستقیم در معرض بیماری‌های مزمن و خطرناک هستند. 

رستگاری گفت: اگر چه چاقی و اضافه وزن در سنین پایین شیوع کمتری دارد، اما شواهد نشان می‌دهند که در سالهای اخیر موارد این عامل خطر در بین کودکان و نوجوانان افزایش چشمگیری یافته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: