کد خبر: ۴۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 25
شفا آنلاین: وزیر اقتصاد می‌گوید: از نظر من هم اکنون نیز نرخ ارز یکسان است. سخنگوی دولت هم قبلا گفته بود نرخ ارز واقعی همان ارز مبادله‌ای است و نرخ بازار آزاد باید کم شود. بانک مرکزی می‌گوید: سال آینده که نه سال 95 ارز تک نرخی می‌شود. آقای طیب‌نیا واقعا ارز در ایران تک نرخی‌است!

به گزارش شفا آنلاین، علی طیب‌نیا می‌گوید: قیمت نفت را در بودجه 94، 70 دلار در نظر گرفته ایم و ما می خواهیم به صورت کاملا محتاطانه قیمت نفت را پیش بینی کنیم که اگر مواجه با کاهش شدید نفت نشدیم، بودجه دچار مشکل نشود. طبیب اقتصاد ایران همچنین درباره برنامه دولت برای یکسان‌سازی نرخ ارز در سال آینده هم اظهار کرد: از نظر من هم اکنون نیز نرخ ارز یکسان است؛ چرا که نرخی که در بازار به صورت مبادله ای خرید و فروش می‌شود با نرخ بازار آزاد کیفیت یکسانی ندارد؛ چرا که اگر کیفیت و هزینه هایی که بر آن نرخ رسمی تحمیل می شود را در نظر بگیریم به نظر می رسد ما با یک بازار تک نرخی ارز مواجه هستیم.

طیب نیا افزود: نرخ دلار در لایحه بودجه سال 94 افزایشی ندارد . به این ترتیب نرخ ارز در بودجه سال آینده هم بر اساس هر دلار 2650 تومانی خواهد بود. حال آنکه هم اکنون هر دلار آمریکا در بازار آزاد ایران حول و حوش 3200 تومان در نوسان است.

برچسب ها: نفت ، بودجه ، دلار ، اقتصاد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: