کد خبر: ۴۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - 2014November 23
شفاآنلاین-قائم مقام وزیر بهداشت با فراخوان از مردم برای ساخت بیمارستان گفت: ۷۰درصد بیمارستان‌های کشورهای غربی توسط خیرین ساخته می‌شود، بنابراین مردم با کمک‌های مالی و در بخش دوم با تصحیح رفتارهای خود از ایجاد هزینه برای حوزه سلامت جلوگیری کنند.
به گزارش شفا آنلاین،ایرج حریرچی با تقدیر از اقدام سازمان اوقاف برای راه‌اندازی بیمارستان تخصصی سرطان در شهر ری (بیمارستان حضرت عبدالعظیم) از طریق انتشار اوراق وقف، اظهارداشت: وزارت بهداشت اخیراً با انعقاد تفاهم نامه‌ای در خصوص راه‌اندازی مجموعه یاد شده، حمایت کامل خود را از پروژه بیمارستان حضرت عبدالعظیم (ع) اعلام کرد و امیدواریم شاهد گسترش چنین طرح‌هایی در سطح کشور باشیم.

70 درصد بیمارستان‌های کشورهای غربی توسط خیرین ساخته می‌شود

حریرچی با تاکید بر اینکه در برخی از کشورهای غربی 70 درصد بیمارستان‌ها توسط گروه‌های خیریه راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: به هر حال دولت‌ها توانایی خاص خود را دارند و این مردم هستند که وارد عرصه کمک‌‌رسانی می‌شوند ولی تولیت و سیاست‌گذاری با وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت تنها با اکتفای به بودجه‌های دولتی نمی‌تواند مشکلات حوزه بهداشت و درمان را برطرف کند، تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا بودجه‌های دولتی کفاف هزینه‌های حوزه بهداشت و درمان را نمی‌دهد، اگر چه دولت تدبیر و امید بالاترین کمک‌ها را به این بخش داشته است ولی باید مردم نیز وارد صحنه شوند.

قائم مقام وزیر بهداشت حضور مردم در این عرصه را دارای دو بخش دانست و افزود: یک بخش شامل کمک‌های مالی و بخش دوم در خصوص تصحیح رفتارهای مردم است تا از ایجاد هزینه برای حوزه بهداشت و درمان جلوگیری کند.

لزوم اصلاح رفتار مردم برای پیشگیری از ابتلا به سرطان

به گزارش ستاد اجرایی اوراق وقف؛ این متخصص جراحی سرطان در تکمیل این بخش از سخنان خود، گفت: به طور مثال زمانی که مردم از دخانیات استفاده می‌کنند هم از جیب خود و هم برای بخش بهداشت و درمان هزینه ایجاد می‌کنند. امروزه یک‌چهارم سرطان‌های قابل پیشگیری ناشی از مصرف دخانیات است. مطمئناً زمانی که فردی از دخانیات استفاده می‌کند و مبتلا به سرطان می‌شود باید نظام بهداشت و درمان بودجه‌های درمان فرد را تامین ‌کند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از غذاهای ناسالم، پُرچرب، شور، عدم فعالیت فیزیکی مناسب، وجود کارخانه‌های آلوده کننده آب و هوا... از عواملی است که برای حوزه بهداشت و درمان هزینه ایجاد می‌کند بنابراین هم دولت و هم دولت باید در جهت تغییر و اصلاح این رفتارها در تلاش باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: