کد خبر: ۴۰۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 18
متخصص تغذیه و رژیم بالینی در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی هشدار داد: تبلیغات ماهواره ای اخیرأ جراحی متابولیک را برای درمان دیابت نوع دو معرفی می کنند که مردم نباید فریب آنها را بخورند.
دکتر شیرین عادل در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در حقیقت افرادی که به جای اصلاح شیوه زندگی به دنبال راهی ساده تر برای درمان بیماری هستند شیفته این گونه تبلیغات می شوند.

وی ادامه داد: حال آن که تنها راه کنترل برای بیماری دیابت نوع دو اصلاح شیوه زندگی است که شامل ورزش و فعالیت بدنی- کاهش دریافت مواد غذایی شاخص گلیسمی بالا( مواد غذایی که قندخون را سریع بالا می برد)- افزایش مصرف مواد غذایی غنی از فیبرهای محلول و نامحلول؛ انواع سبزیجات؛ حبوبات و غلات کامل(سبوس)- کاهش مصرف مواد غذایی چرب و کنترل وزن است.

وی تصریح کرد: در اصل جراحی متابولیک که در ماهواره ها تبلیغ می شود، جراحی ای برای کاهش وزن است که برای افراد با چاقی درجه 3 نیز می توان آن را مورد استفاده قرار داد.

متخصص تغذیه بالینی و رژیم درمانی افزود: اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع دو چاق هم هستند؛ این کاهش وزن به کنترل دیابت کمک خواهد کرد اما درمان آن محسوب نمی شود.

وی خطاب به مردم توصیه کرد: هیچ گونه اقدام درمانی از طریق ماهواره ها انجام نشود.چراکه در ایران با وجود متخصصین فراوان می توانند برای درمان و کنترل بیماری ها به خوبی اقدام کنند.

عادل هشدار داد: به طور معمول این گونه تبلیغات فقط منفعت مالی دارند و به سلامت بیمار کمک نخواهند کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: