کد خبر: ۴۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 16
شفاآنلاین-عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: براساس بخشنامه وزارت بهداشت همه متخصصان زنان در سطح کشور و نیز مراقبین بهداشت و بیمارستان‌ها در طول ۲۴ تا ۲۷ هفتگی موظف به انجام آزمایش دیابت دوران بارداری شدند.
به گزارش شفا آنلاین،آرش نصرتی مدیر برپایی نخستین دهکده دیابت در ایران با اعلام پایان کار دوره نخست فعالیت این دهکده اظهار داشت: این دهکده به مدت 5 روز در بوستان آب و آتش تهران برپا شده بود و بیش از 4 هزار نفر از خدمات جامع این دهکده در دوران برپایی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: شهروندان علاقه‌مند به دریافت مشاوره‌های پزشکی و انجام آزمایش‌های قند خون در طول سال می‌توانند از طریق مراجعه به محل‌های استقرار اتوبوس دیابت خدمات مورد نیاز خود را به صورت رایگان دریافت کنند. 

نصرتی با قدردانی از حمایت‌های وزارت بهداشت و درمان، سازمان پارک‌ها و فضای سبز و شهرداری‌های مناطق مختلف شهر تهران از شهروندان خواست با توجه به اتمام کار دهکده دیابت برای دریافت خدمات به محل‌های استقرار اتوبوس دیابت مراجعه کنند.

مدیر برپایی نخستین دهکده دیابت در ایران گفت: همکاران وی با شماره تلفن 02188206677 در ساعات اداری پاسخگوی شهروندان هستند.

همچنین مژگان اسدی فوق تخصص غدد درون‌ریز و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در حاشیه برپایی دهکده دیابت اظهار داشت: غربالگری دیابت با توجه به دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت در همه مراکز دولتی دیابت در تهران صورت می‌پذیرد و براساس این بخشنامه همه متخصصان زنان در سطح کشور و نیز مراقبین بهداشت و بسیاری از بیمارستان‌ها در طول 24 تا 27 هفتگی موظف به انجام آزمایش دیابت دوران بارداری شدند. 

براساس تحقیقات صورت گرفته حدود 10 درصد از شهروندان مبتلا به دیابت هستند و متخصصان پیش‌بینی می‌کنند، در صورت بی‌توجهی طی چند سال آینده این میزان به 2 برابر افزایش یابد. همچنین، نخستین دوره فعالیت دهکده دیابت که از روز چهارشنبه هفته گذشته در بوستان آب و آتش برپا شده بود، به پایان رسید.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: