کد خبر: ۴۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 16
شفاآنلاین- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، تاکید کرد که استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده های گوشتی اعم از سوسیس، کالباس، کباب کوبیده و حلیم که به مصرف انسانی می رسد، ممنوع است.
به گزارش شفا آنلاین،نیره پیروزبخت درباره ممنوعیت استفاده از خمیرمرغ، افزود: سازمان ملی استاندارد ایران 3 سال قبل، استفاده از خمیر مرغ را در تولید فرآورده های گوشتی ممنوع اعلام کرد، اما وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این موضوع را نپذیرفته بود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه چندی پیش وزارت بهداشت، درمان نیز برای ارتقا سلامت جامعه، استفاده از این محصول را در تولید فرآورده های مختلف گوشتی دارای مصارف انسانی ممنوع است.

پیروزبخت گفت: خمیر مرغ می تواند در خوراک دام و سایر حیوانات استفاده شود، اما طبق ضوابط و دستورالعمل های استاندارد ایران به هیچ عنوان نباید از این خمیر در تولید فرآورده های گوشتی بهره گیری کرد.

وی درباره اینکه سازمان دامپزشکی تولید و استفاده از خمیر مرغ را مضر نمی داند، ادامه داد: سازمان دامپزشکی طبق ضوابط و مقررات خاص با این مسئله برخورد می کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص تولید و صادرات خمیر مرغ نیز گفت: در شرایط فعلی با دو موضوع ممنوعیت استفاده خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی و ممنوعیت تولید آن در کشور مواجه هستیم که هم اکنون این موضوع نیز در دست بررسی و پیگیری قرار دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کنترل های دقیق و جدی بر ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی دارند.

وی افزود: البته کنترل کیفیت محصولات پروتئینی تنها برعهده سازمان ملی استاندارد نیست بلکه این مهم از سوی دیگر دستگاه های مرتبط همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی کشور نیز مورد پیگیری است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دکتردامپزشک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
0
0
سلام
حالا یک سؤال دارم از محضرمبارک رئیس بزرگوار استانداردو سازمان غذا ودارو ، اونوقت اگه خمیرمرغ حذف بشه جایگزینش چی توصیه میفرماییدآقای رئیس؟ گوشت خالص؟ اونوقت قیمت سرسام آورسوسیس وکالباس رو چیکارمیکنید؟ بعد وقتی گران شد مردم مگه عقلشون رو از دست دادن برن محصول صنعتی بخرن که انواع طعم دهنده ها وافزودنیهای شیمیایی مثل نیتریت داره میرن خود مرغ یا گوشت رو میخرن ، خب بخرن نه؟ بعد با ورشکستگی صنعت فرآورده های گوشتی چیکار میکنید؟ خب ورشکست بشن ..... فوقش میرن کارهای مثبت مثل اختلاس و .... انجام میدن. بابا یه چیزی بگید که .... برای حل یک مشکل صورت مسئله روپاک میکنید؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: