کد خبر: ۴۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 14
شفا آنلاين-برای رعایت بهداشت بیشتر مهم است بدانیم که بوی بدن چطور به وجود می‌آید. شستشوی ناکافی یا بهداشت کم می‌تواند به بوی ناخوشایندی در زیر بغل، اندام جنسی و اطراف نوک سینه منجر شود.

به گزارش شفا آنلاين، Medical Daily در گزارش اخیر خود به روش‌های طبیعی درمان بوی بد بدن پرداخته است:

اصلاح زیر بغل: وجود موی زیاد زیر بازوان شما محیط باتلاقی را برای باکتری‌ها فراهم می‌کند. مو پر از منفذ است یعنی به‌آسانی بوها را جذب می‌کند حتی می‌تواند تبخیر عرق را کند. بنابراین با اصلاح کردن زیر بغل بوی بدن را متوقف کنید تا باکتری‌ها در موها به دام نیفتند.


عوض کردن کفش: تصور نادرستی در مورد بوی بدن وجود دارد که تنها مقصر آن را زیر بغل می‌داند اما بدترین بوها درواقع از پای شما می‌آید. با عوض کردن کفش‌هایتان به پاها اجازه دهید تا هوا بخورد و از متمرکز ماندن بو در یک ناحیه جلوگیری کنید. این کار باکتری‌های موجود در کفش شمارا نیز کاهش می‌دهد.


استفاده از سرکه: سرکه چه از نوع سیب آن و چه سفید به پایین آوردن سطح ph پوست برای یک محیط ضد باکتری کمک می‌کند. این درمان خانگی به این دلیل توصیه می‌شود که باکتری‌ها در محیط اسیدی رشد نمی‌کنند و بنابراین بو هم پراکنده خواهد شد. بهترین کار این است که سرکه را پس از استحمام زیر بازوهایتان بریزید اما این کار را نباید بلافاصله پس از اصلاح زیر بغل انجام دهید. البته بهتر است برای اینکه مطمئن شوید به سرکه حساسیت نمی‌دهید یک‌بار روی قسمت کوچکی از پوستتان آزمایش کنید





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: