کد خبر: ۴۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 13
شفا آنلاین:معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران از توزیع 3هزار صبحانه سالم در بوستان ولایت و در روز ملی دیابت خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین-رضا قهرمانی معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران  با اشاره به آغاز هفته دیابت گفت: ویژه برنامه‌هایی به همین مناسبت و مطابق سنوات گذشته از 20 تا 26 آبان ماه با دو رویکرد متمرکز و منطقه‌ای برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به شعار سازمان جهانی بهداشتی در خصوص روز دیابت با عنوان تغذیه سالم با صبحانه آغاز می‌شود، اظهار داشت: به همین  مناسبت ویژه برنامه بزرگ صبحانه سالم و پیاده روی خانوادگی در روز جهانی دیابت، روز جمعه 23 آبان ماه با حضور 3هزار نفر از شهروندان و اعضای کانون‌های پیشگیری از دیابت محلات در بوستان ولایت برگزار می‌شود.
 
وی از استقرار ایستگاه‌های غربالگری دیابت با محوریت کانون‌های پیشگیری از دیابت محلات شهر تهران در ساختمان‌های شهرداری، خانه‌های سلامت و اماکن عمومی نظیر بوستان‌ها، فرهنگسراها و مساجد خبر داد و گفت: برگزاری جلسه‌های کارشناسی به هماهنگی برنامه‌های هفته ملی دیابت و استقرار ایستگاه‌های غربالگری در میادین میوه و تره بار در ایستگاه‌های مترو و پایانه‌های اتوبوسرانی از جلمه دیگر برنامه‌های اداره کل سلامت شهرداری کل تهران است.
 
معاون پیشگیری اداره کل سلامت تهران ارائه خدمات مشاوره روان شناسی، تغذیه، آموزش سبک زندگی سالم به شهروندان و نیز تست رایگان قند فشار خون را از جمله خدمات ایستگاه‌های غربالگری عنوان کرد و افزود:‌برگزاری کلاس، کارگاه و دوره‌های آموزشی در خصوص پیشگیری و کنترل دیابت و عوامل تاثیر گذار بر آن نظیر آموزش، ورزش و تغذیه سالم از دیگر برنامه‌هایی است که به صورت منطقه ای در این هفته اجرا می‌شود.
 
قهرمانی از تشکیل زنجیره‌ی انسانی به شکل حلقه آبی در مناطق 22گانه شهر تهران در هفته ملی دیابت و برگزاری ورزش صبحگاهی به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذار و پیشگیری کننده از دیابت و به عنوان برنامه های دیگر نام برد و گفت: البته اردوهایی با محوریت آموزشی، تفریحی، فرهنگی و زیارتی برای اعضای کانون‌های پیشگیری از دیابت در سطح مناطق در طول این هفته اجرا می‌شود.
 
وی ارسال پیام های بهداشتی درباره دیابت از طریق پیامک به اعضای کانون‌های پیشگیری از دیابت محلات شهر تهران را  یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی اداره کل سلامت در طول هفته دیابت عنوان کرد و بیان داشت: بر پایی جشنواره غذای سالم با معرفی الگوی تغذیه صحیح متناسب با رویکرد هر محله در این زمینه از روز سه شنبه اجرا شده و تا جمعه تداوم خواهد داشت.
 
معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران با یادآوری بر پایی دهکده دیابت در پارک آب و آتش، اظهار داشت:‌چندین چادر به صورت نمادین در این مکان نصب شده که پزشکان و پیراپزشکان فعال در خانه‌های سلامت در آن به ارائه خدمات پزشکی به مراجعه کنندگان خواهند پرداخت.
 
قهرمانی با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی با محوریت پیشگیری از دیابت و اهدای جوایز به کودکان، خاطر نشان کرد: حضور مدیران ارشد وزارت بهداشت و شهرداری تهران در ویژه برنامه بزرگ صبحانه سالم و پیاده روی خانوادگی از دیگر نکات قابل ذکر در این برنامه است ضمن اینکه باید به همکاری انجمن‌های دیابت، دانشگاه، علوم پزشکی تهران و ایران و شهید بهشتی در اجرای برنامه‌های این هفته اشاره کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: