کد خبر: ۴۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 11
شفاآنلاین-مشاور اداره کل دارو در زمینه فرآورده‌های بیولوژیک سازمان غذا و دارو گفت: کنترل، نظارت و ارزیابی هر محصول و داروی حساس و بیولوژیک اعم از واکسن‌ها، فاکتور 8 خونی و فرآورده‌های بافت و سلول زیر نظر سازمان غذا و دارو است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد قیصرزاده  با اشاره به آمار سوانح گفت: اداره بیولوژیک فعالیت‌های گسترده و زیادی را انجام می‌دهد که از جمله آن می‌توان به تهیه فرآورده‌های مشتق از پلاسما اشاره کرد و به عنوان نمونه می‌توان گفت که در سوختگی‌ها، آلبومین بسیار مورد نیاز است.

مشاور اداره کل دارو در زمینه فرآورده های بیولوژیک سازمان غذا و دارو گفت: تا پیش از راه‌اندازی و تاسیس اداره بیولوژیک دو شرکت واکسن‌سازی با قدمت حدود 40 تا 50 سال بدون اینکه زیر نظر وزارت بهداشت باشند، به تولید، کنترل و عرضه محصولات بیولوژیک به بازار اقدام می‌کردند که سازمان بهداشت جهانی این نوع فعالیت را رد کرد و مقرر شد نظارت بر فرآورده‌های مشتق از پلاسما زیر نظر این اداره و سازمان غذا و دارو باشد.

وی گفت: این اداره طبق استاندارد جهانی از سال 76 تا کنون کنترل و نظارت بر واردات و تولید محصولات بیولوژیک را بر عهده گرفته است که با گذشت زمان نیز پیشرفت‌های خوبی هم حاصل شد.

قیصرزاده خاطرنشان کرد: طی 10سال گذشته نیز با ورود داروهای نوترکیب از جمله اینترفرون، واکسن هپاتیت B و فاکتور 8 هم به این بخش اضافه شد که بررسی، نظارت،‌ ثبت،‌ کنترل و عرضه آن در اداره بیولوژیک مطرح است و تمامی مجوزهای آن برای تولید، ساخت و ورود از سوی این اداره صادر می‌شود.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: