کد خبر: ۴۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 10
شفاآنلاین-رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: اجرای کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت گامی موثر در جهت واقعی شدن تعرفه‌های پزشکی و حذف دریافت‌های غیرمتعارف در حوزه پزشکی است.
به گزارش شفا آنلاین،امروز با همکاری سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی البرز نشستی با محوریت ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت و تعرفه‌های پزشکی برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در این نشست به مزیت‌های اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: سلامتی انسان سرمایه ارزشمندی است که حفظ و ارتقای آن باید جزو مهم‌ترین تلاش‌های زندگی روزمره هر انسان محسوب شود؛ چراکه همه بر این باورند که انسان سالم، توسعه پایدار جامعه را رقم می‌زند.

حمید درفشی افزود: در این راستا دولت تدبیر و امید از همان ابتدای کار، طرح تحول نظام سلامت را پیش کشید و بر روی این طرح مانورهای زیادی داد و اعلام کرد که قصد دارد مسائل و مشکلات موجود در حوزه درمان را کاهش دهد و در این زمینه دغدغه‌های مردم کشور را برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اجرای این طرح تا کنون توانسته زمینه رضایتمندی مردم در نقاط مختلف کشور را فراهم کند و بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات آنها را در حوزه بهداشت و درمان را برطرف کرده است.

درفشی در ادامه از کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت سخن به میان آورد و گفت: کتاب مذکور به عنوان الگوی مناسب ارایه کنندگان خدمات، اقدامی مهم در جهت واقعی کردن قیمت خدمات تشخیصی درمانی است و با ابلاغ ارزش نسبی جدید خدمات، ضمن حذف تعرفه‌های چند گانه و ساماندهی بازار ارایه خدمات سلامت، شاهد تعادل بین خدمات و اصلاح بسیاری از روندها و فرآیندها خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: این کتاب در واقع تامین‌کننده بخشی از انتظارات جامعه پزشکی در جهت واقعی شدن تعرفه‌هاست که متمرکز شدن خدمات پزشکان در یک بخش را به همراه دارد.

وی گفت: کلیات و ارزش‌ نسبی خدمات و مراقبت‌های سلامت مندرج در کتاب مذکور از پانزدهم آبان ملاک عمل تمامی ارایه ‌دهندگان خدمات سلامت در بخش‌های دولتی و سازمان‌های بیمه‌گر پایه و تکمیلی سلامت است.

این مقام مسئول یادآور شد: اجرای این طرح، پرداخت‌ها را ساماندهی کرده و از این پس پرداخت‌ها در بخش خصوصی در قالب صورتحساب‌های رسمی بیمارستان و در چارچوب قانون خواهد بود.

درفشی درپایان دستیابی به ایجاد تناسب بین وزن و کیفیت خدمات پزشکی، حذف دریافت‌های غیرمتعارف، کمک به اقتصاد بیمارستان‌ها، ساماندهی نظام مالی بازار سلامت، اﻳﺠﺎد روﻳﻪای واﺣﺪ در محاسبات را از دستاوردهای اجرای این کتاب دانست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: