کد خبر: ۴۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 10
شفا آنلاين-دبیر علمی کنگره بین‌المللی سرطان گوارش با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد مبتلایان به سرطان‌ در کشور، سرطان گوارش دارند، گفت: سرطان‌های مری و معده به ترتیب در بندر ترکمن و دشت مغان شیوع بیشتری دارد و از آمارهای جهانی نیز بیشتر است.

به گزارش شفا آنلاين،مهرداد بهلولی درباره اولین کنگره بین‌المللی سرطان گوارش، اظهار داشت: این کنگره از سوی مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 12 تا 14 آ‌ذر سال جاری در هتل المپیک برگزار می‌شود.


وی افزود: در این کنگره برای اولین‌بار به بررسی و آموزش های تک و جراحی رباتیک خواهیم پرداخت.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی سرطان گوارش گفت:‌ 10 سخنران از کشورهای آمریکا، ترکیه، لبنان، سوئیس، انگلیس و فرانسه برای سخنرانی اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین این سخنرانی‌ها برای بیماران مبتلا به سرطان است که مراحل درمان خود را طی کرده‌اند.

وی افزود: حدود 600 بیمار در کنگره حضور می‌یابند و با یکدیگر آشنا می‌شوند علاوه بر ارزیابی زندگی فعلی آنها حمایت‌‌های روانی و روان‌درمانی حمایتی از آنها به عمل خواهد آمد. بخش همایش مردمی با همکاری شهرداری تهران انجام خواهد شد.

بهلولی اظهار داشت: محورهای کنگره تشخیص، درمان و تشخص زودرس بیماران سرطانی است.

وی افزود:‌ گروه هدف جامعه پزشکی نیست اما متخصصانی که بر اساس رشته خود بیشتر با بیماران سرطانی در ارتباط هستند محورهای کنگره را تشکیل می‌دهند.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی سرطان گوارش گفت: تاکنون حدود 150 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که بخشی از آن جهت سخنرانی شفاهی و بخشی نیز در قالب پوستر ارائه خواهد شد.

این جراح عمومی اظهار داشت: تعدادی شرکت‌کننده و سخنران نیز قرار است از کشورهای همجوار در کنگره حضور پیدا کنند.

این فوق تخصص جراحی سرطان گفت: سالانه بالغ بر 60 هزار نفر در کشور به انواع سرطان‌ها مبتلا می‌شوند و سرطان دومین عامل مرگ و میر را در کشور به خود اختصاص داده است پیش از این سرطان در رتبه سوم قرار داشت و این با توجه به افزایش میزان ابتلا به انواع سرطان‌ها است.

وی افزود: سرطان دستگاه گوارش، پروستات و ریه در مردان و سرطان سینه در زنان شیوع بیشتری دارند.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی سرطان گوارش تصریح کرد: حدود 30 درصد کل سرطان‌هایی که در کشور وجود دارد، سرطان گوارش از جمله مری و معده است.

وی گفت: سرطان‌های مری و معده به ترتیب در بندر ترکمن و دشت مغان شیوع بیشتری دارند و از آمارهای جهانی نیز بیشتر است.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی سرطان گوارش خاطرنشان کرد: نوع تغذیه و سبک زندگی ک،رعایت اصول بهداشت زندگی با خواب، خوراک، تحرک و عدم استفاده از غذاهای آماده خواهد بود که در کاهش ابتلا به انواع سرطان‌ها مؤثر است.



فارس



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: