کد خبر: ۴۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 10
شفا آنلاين-وقتي احساس مي کنيد دچار کمبود موادمغذي در بدن شده ايد مي توانيد ميوه و سبزيجات متنوع مصرف کنيد اما اگر بيشتر مواد مصرفي شما دفع شود مصرف زياد اين مواد فايده اي ندارد.

به گزارش شفا آنلاين،پزشکان در شرايط کمبود مواد مغذي مصرف مکمل ها را تجويز مي کنند بايد دانست مصرف صحيح موادغذايي يا مکمل ها از اهميت خاصي برخوردار است زيرا هر ماده غذايي که مصرف مي کنيد به شيوه خاصي جذب مي شود.

از جمله :

*کي ليت (chelation) را در نظر بگيريد؛ بدن از مواد مغذي مانند روي، منيزيم و آهن براي بسياري از فعاليت ها استفاده مي کند از جمله توليد هورمون ها، تنظيم ضربان قلب، ترکيب هاي غيرارگانيک و... . اما مقداري که بدن مي تواند جذب کند، محدود است. وقتي ماده مغذي کي ليت به اسيدآمينه مي چسبد، استاندارد لازم را براي جذب دارد.

تجويز ويتامين فعال شده

ويتامين هاي گروه B، به ويژه B12 طرفداران زيادي دارد اما در بدن برخي افراد، فعال سازي ويتامين هاي B مانند فولات، B6 و B12 به خوبي انجام نمي شود. به همين علت است که توليد کننده آن را به شکل فعال شده ارائه مي دهد. فعال سازي B12 و فولات يعني مصرف آن به شکل متيل (methil)

دوز دارو را نصف کنيد

مصرف مکمل کلسيم به ميزان ۱۰۰۰ ميلي گرم در يک مرحله براي زنان صحيح نيست، زيرا بدن قادر نيست در هر مرحله بيشتر از ۵۰۰ ميلي گرم جذب کند، بنابراين دوز دارو را نصف کنيد. اين کار را براي ويتامينC نيز انجام دهيد.

زمان مصرف مهم است

زمان مناسب براي مصرف مکمل ها و غذا مهم است. برخي افراد که از چاقي بيم دارند، از افزودن مغز ميوه يا روغن زيتون به سالاد بيم دارند، اما اين مواد به جذب ويتامين هاي محلول در چربي مانند ويتامين هاي D,E,A و K کمک مي کند. مصرف مکمل آهن با چاي يا قهوه مانع از جذب آن مي شود. بهتر است آهن را با مرکبات مصرف کنيد.

به برچسب ها توجه کنيد

هنگام خريد مکمل ها به برچسب آن دقت کنيد.

*درج ويتامين D,A و E کافي نيست بايد شکل مصرف آن هم مشخص باشد.

شکستن ويتامين ها

ويتامين ها بايد درست بشکند. در صورتي که ژله اي باشد طي ۱۵دقيقه و در صورتي که قرص باشد بايد طي ۴۵ دقيقه در بدن بشکند. بنابراين به استاندارد بودن ويتامين ها دقت کنيد.






خراسان




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: