کد خبر: ۳۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 07
شفا آنلاين-متخصصان داروسازی به دنبال تایید داروی جدید ایدز از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هستند که علاوه بر فواید درمانی داروهای قبلی، عوارض جانبی کمتری دارد.

به گزارششفا آنلاين،داروی جدید ایدز با نام TAF در انتظار تایید FDA است. این دارو که مصرف آن روزانه است، همان فواید و اثرات داروهای فعلی را دارد با این تفاوت که در دوز پایین‌تر مصرف شده و اثرات جانبی کمتری دارد.

شرکت «گیلید» که این دارو را معرفی کرده، طی ماه‌های اخیر با معرفی یک داروی گرانقیمت دیگر سروصدای زیادی به راه انداخت. در ماه مه، FDA داروی «ترووادا» تولید شرکت گیلید را تایید کرد. مصرف این دارو برای بیماران مبتلا به ایدز سالانه 15 هزار دلار هزینه خواهد داشت. این شرکت همچنین داروی «سووالدی» را برای درمان هپاتیت C روانه بازار کرده که مصرف آن برای بیماران سالانه هزار دلار هزینه در پی خواهد داشت.

به نقل از دیلی دایجست نیوز، داروی TAF در مقایسه با داروی «ویرید» همان اثرات مفید را دارد با این تفاوت که خطرات آن برای کلیه‌ها کمتر از داروی پیشین است و ضمن اینکه دوز موثر آن نیز 10 برابر کمتر از داروی ویرید است.

در صورت تایید TAF مبتلایان به ایدز می‌توانند داروی «استریبیلد» را برای مدت طولانی‌تری مصرف کنند زیرا بروز اثرات جانبی آن به تعویق می‌افتد.




ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: