کد خبر: ۳۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 07
رئیس هیئت تجدید نظر سازمان نظام پزشکی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس هیئت تجدید نظر سازمان نظام پزشکی پدیده دریافت زیر میزی را عملی بسیار زشت و خلاف قانون دانست و گفت: این کار بی اعتمادی را میان مردم به شدت افزایش می دهد و تبعات جدی به همراه دارد.
به گزارش شفاآنلاین ،دکتر محمدحسین بدخش در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: تعرفه ها بر اساس کتاب ارزش گذاری نسبی سلامت مصوب و اجرایی شده؛ بنابراین تکرار پدیه زشت دریافت زیرمیزی عمل ناپسندی است.

وی خاطرنشان کرد: البته هنوز در روزهای اخیر پرونده ای دال بر دریافت زیرمیزی توسط پزشکی به دست ما نرسیده اما در صورت دریافت زیرمیزی طبق آئین نامه و دستورالعمل مصوب دولت برخورد خواهیم داشت.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تهران تصریح کرد: دریافت زیرمیزی توسط پزشکان بی اعتمادی مردم را نسبت به این قشر به همراه دارد که قدر مسلم تبعات خوبی  به همراه نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: به رغم این که شاید تعرفه ها همچنان نامطلوب باشد اما از همکاران خواهش می کنم تعرفه ها را رعایت کنند؛ در این میان برخی زیاده خواهند که باید زیاده خواهی را کنار بگذارند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
متخصص بيهوشي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
0
0
با سلام
در کتاب جدید برای اعمالی مانند لوله گذاری تراشه در افراد با مالامپاتی بالا و همچنین خود لوله گذاری تعرفه ای در نظر گرفته نشده است.زیرا خود لوله گذاری تراشه و اکستوبیشن عملی تهاجمی با ریسک بالاست .در حالی که در موارد اورژانس ارزش این کاردارای پایه جراحی 6وبیهوشی 5 میباشد از طرفی برای اعمالی مانند ماستکتومی یا بسیاری از اعمال جراحی که نیاز به بیهوشی عمومی دارند پایه 3 در نظر گرفته شده است و این نادرست است ویا برای اعمالی مانند تزریق خون وگرفتن لاین شریانی ویا وریدی و تفسیر ABG و غیره هیچ تعرفه ای در نظر گرفته نشده است از نظر زمان نیز با توجه به ویزیت 8 بیمار دریک ساعت برای متخصصین داخلی( 20واحد)این زمان برای بیهوشی 4واحد در نظر گرفته شده که بسیار نامناسب است .پذیرش 2بیمار همزمان نیزسبب افزایش ریسک برای متخصص بیهوشی میشود. امید واریم این مسایل برطرف شود.باتشکر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
0
0
گفته جناب آقای دکتر آقاجانی معاون درمان در برنامه نبض ساغت 22.30 در تاریخ 2/8/93 عدالت معادل تساوی نیست و هر شخصی معادل زحمت و تحصیلاتی که داره باید برداشت کنه یک سوال آیا این قشر زحمت کش و تحصیل کرده فقط در ایران وجود داره که اختلافات نجومی در پرداختیه پزشکان و پرستاران فقط در این کشور دیده میشود؟ ضمن اینکه جناب آقای وزیر بهداشت جهت اجرای طرح تعرفه گذاری پرستاری میفرمایند باید پایلوت انجام شود و ، بعد از حصول نتايج استقرار اين قانون در بيمارستان‌هاي منتخب، نتايج، مورد بررسي قرار مي‌گيرد و براي اتخاذ تصميم در مورد نحوه اجراي قانون، نتايج حاصله و بار مالي ناشي از آن به اطلاع دولت و مجلس محترم رسانده خواهد شد. دکتر آقاجاني وعده داده است براي اجراي بهينه اين قانون علاوه بر كارشناسان وزارت بهداشت، از نظرات كارشناسي شوراي‌عالي نظام پرستاري، بورد پرستاري و گروه‌هاي مختلف آموزش پرستاري مستقر در دانشكده‌هاي پرستاري و كارشناسان اقتصاد سلامت و نيز كارشناسان بيمه بهره‌گيري خواهد شد، آیا برای اجرای طرح خدمات نسبی پزشکان از پایلوت و کارشناسان اقتصاد سلامت استفاده شد پس چرا در رسانه های عمومی از آنها و پیشکسوتان پرستاری و دیگر گروههای پزشکی جهت پاسخگویی دعوت نمیشود؟ و ....؟؟؟؟؟؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: