کد خبر: ۳۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 05
رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور با اشاره به این که تمام افراد باید واکسن آنفولانزا را تزریق کنند؛ گفت: از آنجا که در مملکت ما تعداد واکسن های وارد شده کم است بنابراین برخی افراد نظیر خردسالان و کهنسالان باید دراوليت استفاده باشند.
دکتر ایرج خسرونیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: همچنین استفاده از این واکسن براي بیماران مبتلا به بیماری های مزمن، بدخیم و به طور کلی به افراد ضعیف نیز توصیه می شود.

وی یادآور شد: البته این واکسن بر سرماخوردگی تأثیری ندارد، بلکه از ابتلا به برخی از انواع آنفولانزا نیز جلوگیری می کند نه همه آنها.

فوق تخصص گوارش افزود: افرادی که این واکسن را تزریق می کنند، امکان دارد دچار آنفولانزا شوند اما با شدت کمتر و علائم خفیف تر.

وی تأکید کرد: افرادی که به هر نوع مواد پروتیئنی نظیر تخم مرغ حساسیت دارند نباید از این واکسن استفاده نمایند.

وی تعداد کم واکسن های وارد شده به کشور را از نظر اقتصادی به ضرر مردم دانست و بیان کرد: فصل پائیز آغاز بیماری های ویروسی و سرماخوردگی ها است، از این رو برای ابتلای کمتر رعایت اصول بهداشت از اهمیت خاصی برخوردار است.

خسرونیا توصیه کرد: افراد مبتلا به آنفولانزا یا سرماخوردگی در محیط های کار، مدارس و... تا زمان بهبود کامل حضور نیابند و از بوسیدن و بغل کردن افراد و اطرافیان به طور جدی خودداری کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: