کد خبر: ۳۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 04
شفا آنلاين-یک جراح و متخصص زنان گفت: زنانی که در سنین بالای ۳۵ سالگی قرار دارند قبل از اقدام به بارداری فشار خون خود را کنترل کنند همچنین کم‌کاری تیروئیدرشد جنین را مختل می‌کند.

به گزارششفا آنلاين،اشرف آل‌یاسین با بیان اهمیت بررسی بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار، چربی و قند خون پیش از اقدام به بارداری اظهارداشت: آمار نشان می‌دهد که بخشی از مرگ و میر مادران در دوران بارداری ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار، چربی و قند خون است. همچنین بیماری‌های قلبی و عروقی نقش تعیین کننده‌ای در عدم سلامت مادران در این دوران دارند.


وی با بیان اهمیت کنترل فشار خون گفت: زنانی که اقدام به بارداری می‌کنند باید مراقب فشار خون خود باشند به ویژه کسانی که در سنین بالای 35 سالگی باردار می‌شوند باید قبل از بارداری مشاوره انجام دهند تا چنانچه فشار خون بالایی دارند با دارو کنترل شود.

مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: چنانچه رشد جنین مناسب نباشد یا مادر دچار زایمان زودرس شود فشار خون بارداری نیز مزید بر علت می‌شود و پیش آگهی بیمار را بد می‌کند. این مهم می‌تواند جان مادر و جنین را به خطر بیاندازد.

رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان شریعتی گفت: از وزارت بهداشت می‌خواهیم در بسته سلامت خود مشاوره قبل از بارداری را قرار دهد تا زنانی که می‌خواهند مادر شوند پیش از اقدام به بارداری از نظر ابتلاء به بیماری‌های زمینه‌ای بررسی شود.

وی افزود: امیدواریم آزمایشاتی که می‌تواند فشار، چربی و قند خون را تعیین کنند و همچنین کم‌کاری تیروئید و بررسی وضعیت قلبی و عروقی را نشان دهند در بسته سلامت قرار گیرند چرا که کم‌کاری تیروئید نیز می‌تواند رشد جنین را مختل کند و چنانچه درمان نشود موجب می‌شود تا کودک سطح هوش پایین‌تری نسبت به همسالان خود داشته باشد.

این فلوشیپ نازایی خاطرنشان کرد: بررسی بیماری‌های زمینه‌ای پیش از اقدام به بارداری می‌تواند پروسه بارداری و زایمان را برای مادر و جنین با سلامت هردو به پایان برساند.




فارس




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: