کد خبر: ۳۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 02
شفاآنلاین-مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو در راستای فرهنگ سازی «غذای حلال و طیب»؛ ارتباط تغذیه با حادثه عاشورا را تشریح کرد.
به گزارش شفا آنلاین،محمد هاشمی در تشریح ارتباط تغذیه سالم با حادثه عاشورا اظهار داشت: امام حسین پیش از ظهر عاشورا در کربلا صحبت‌های زیادی کرد ولی هیچ کدام اثر نمی ‌کرد. در آخر هم حضرت فرمودند: « فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُکُمْ مِنَ الْحَرَامِ ؛ چون شکم‌های شما از حرام پُر شده است، حرف‌های من در شما اثر نمی‌گذارد.»

وی ادامه داد: شاید یکی از مهمترین وجوه تمایز انسان الهی و غیر الهی تفاوت نگاه آنها به مقوله روح باشد و این قضیه آنقدر مهم است که در نخستین آیات قرآن به وضوح به آن اشاره می‌شود، آنجا که می‌فرماید:" ذلک الکتاب لاریب فیه, هدی للمتقین" و در ادامه "متقین" را "الذین یومنون بالغیب...." معرفی می‌کند و این همان چیزیست که انسان غیر الهی از درک آن عاجز است. "یومنون بالغیب" شامل مقولاتی چون معجزه، امداد غیبی، روح و غیره است و در همین نکته روح اگر تفقهی صورت پذیرد، چه کلاف‌های سردرگمی که از باورهای غلط انسان‌های غیر الهی نخواهد گشاد.

هاشمی ادامه داد: روح همان دلیل اصلی تفاوت انسان و سایر موجودات و ودیعه الهی است که در انسان دمیده شده است تا او خلیفهَ الله شود و این تازه چیز عجیبی نیست که اهل یقین می‌فهمند حکایت "ستون حنانه" و غم فراق پیامبر را و نهیبی که مولانای بلخ در فحوای این حکایت می‌آورد که "کمتر ز چوبی نیستی، حنانه شو، حنانه شو".

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: همه این موارد مقدمه ای بود تا که عنوان شود که تفکرهای غیر الهی در قرون اخیر با تکنیک‌های رسانه‌ای می‌خواهند عنصر روح و متافیزیک را از همه چیز بگیرند تا تفکرات سست مادی گرایی از امپرسیالیسم و کمونیسم و اومانیسم گرفته تا کاپیتالیسم را بر تفکرات انسان معاصر منکوب کنند.

هاشمی توضیح داد: حقیقت این است که همان روحی که مادیون می‌خواهند منکرش شوند سایه بلند و ملکوتیش را بر همه وجوهات عالم گسترانیده، از انسان گرفته تا جمادات و نباتات و این موارد یعنی اینکه حتی غذا را هم می‌توان صاحب دو بُعد دانست، بُعد مادی که ظاهر است و رنگ و لعاب و مزه و بُعد روحانی که طیب بودن غذاست و حلّیّتش. اگر بُعد مادی جسم را می‌سازد و موجبات بالیدن آنرا فراهم می‌آورد در فرهنگ اسلامی بی‌شک چگونگی اکتساب آن غذا و نیت اکتسابش، روح را می‌پروراند لذا چه نیکوتر که سازمان غذا و دارو به عنوان متولی اصلی سلامت ظاهری غذا، در راستای فرهنگ سازی" غذای حلال و طیب" نیز پیشگام شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ براساس همین اصل و با توجه به تصویب شورای گسترش دانشگاه‌ها، وزارت بهداشت به عنوان متولی و سیاستگذار سلامت روح و جسم انسان و جامعه؛ اقدام به تاسیس مرکز تحقیقات حلال در سازمان غذا و دارو تاسیس کرده است تا بتواند در خصوص فرآورده‌های دارویی، خوراکی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات و ملزومات پزشکی؛ بررسی‌ها و آزمایشات تخصصی را انجام داده است و نتایج را خدمت مراجع عالی قدر برای تصمیم گیری و صدور فتاوی مربوطه ارائه کند. امید است خداوند ما را در تحقق این امر یاری کنند.

برچسب ها: تغذیه ، عاشورا ، معجزه
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
0
0
این مطلب بالا در جای خود مورد توجه هست. البته ازیک روایت استفاده کردن برای علم کردن یک مرکز تحقیقاتی کمی عجیب هست...اما عجیب تر از آن....سبک زندگی ما مسلمانان در ایران از صدر تا ذیل در دهه عاشورا هست..قاعده اینست که اگر میخواهم حرف های امام حسین را بفهمیم وواقعه عاشورا خصوصا ده روز اول را درک کنیم باید سبک زندگی خود را به آنان در همان موقعیت شبیه تر سازیم....اونا گرفتار شده بودند و آب و غذا در حداقل ممکن در اختیارشان بود......باید ما عاشورائیان!!!!! هم حداقل بهره مندی از غذا و آب را در این ده روز داشته باشیم در حالیکه بیشترین بخور بخور های قیمه وجوجه و......در این دهه هست....چه دیگ های بزرگی برای چشم و هم چشمی هئیت ها که بار گذاشته نم شود...دلیل می آورند که به ضعفا می دهند در حالیکه همه رو خودشان و میهمانان هئیت می خورند!!!!!!!فاعتبروا یا اولی ابصار!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: