کد خبر: ۳۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 01
شفا آنلاين-دولت اسپانیا نسبت به اینکه شبه نظامیان داعش از ویروس ابولا به عنوان یک سلاح بیولوژیکی علیه غرب استفاده کنند، ابراز نگرانی کرده و اعلام داشت که از چت روم‌های آنلاین که گره‌های افراطی در آنجا درباره چنین حملاتی با یکدیگر مذاکره می‌کنند، چشم‌پوشی می‌شود.

به گزارششفا آنلاين،به نقل از شبکه راشاتودی، فرانچسکو مارتینز، وزیرامنیت دولت اسپانیا در سخنرانی در پارلمان گفت: گمان می‌رود که افراط‌گرایان مرتبط با داعش در صدد هستند از ویروس ابولا به عنوان سلاحی علیه غرب استفاده کنند.


وی افزود: این نوع فعالیت تایید این مساله است که اینترنت به مصداق میدان جنگ برای داعش است؛ آنها از فضای مجازی برای تهدید و ارعاب از طریق تبلیغات، عملیات‌های آمادگی، تبادل اطلاعات، آموزش ایدئولوژیکی، به خدمت گرفتن اعضای جدید و کسب حمایت‌های مالی استفاده می‌کنند.

شبکه خبری RTVE اسپانیا گزارش داد، نمونه‌های بسیاری از چت‌روم‌های تروریستی وجود دارد که در آن درباره استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی علیه غرب مذاکره می‌شود.

مارتینز گفت: تازه‌ترین گفت‌وگوها در "چت روم افراط گرایان" مرتبط با داعش در اواسط سپتامبرسال جاری میلادی صورت گرفت. استفاده از ویروس ابولا به عنوان یک سلاح خطرناک و سمی علیه آمریکا موضوع این گفت‌وگو بود.

وی افزود: توییت‌هایی نیز وجود داشت که به استفاده از مواد شیمیایی کشنده آزمایشگاه‌ها اشاره دارد که در این مذاکرات سازمان تروریستی انصارالاسلام نیز شرکت داشت.

علی رغم شواهد بسیار زیاد حملات بیولوژیکی به غرب جه جانسون، وزیر امنیت کشور آمریکا ادعاها مبنی بر این که داعش قصد استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی را دارد رد کرد.

جانسون اوایل اکتبر سال جاری میلادی گفت: هیچ گونه اطلاعات معتبر و موثقی از اینکه داعش قصد دارد از هرگونه بیماری یا ویروس برای حمله به کشور ما استفاده کند در دست نیست.




ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: