کد خبر: ۳۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - 2014November 12
دندانپزشک عمومی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- دندانپزشک عمومی بعد ازبيماري سرماخوردگی؛ پوسیدگی دندان را بیشترین عامل ضرر رسان به جامعه بشری دانست.

دکتر ابراهیم مجیدی قره تپه در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: نتايج تحقیقاتی در ایران نشان داده 85 درصد از افراد بین 10 تا 12 ساله دارای پوسیدگی دندان هستند.

وی با اشاره به این که پوسیدگی های دندان به طور معمول از سنین 18 تا 25 سالگی شایع است، اظهار داشت: در واقع پس از آن به دنبال عدم رعایت بهداشت، بیماری های لثه نمود پیدا می کنند.

مدرس دندانپزشکی پیشگیری و جامع نگر دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: از 30 سال به بالا، حتی در سنین 35 تا 40 سالگی برخی از افراد دندانشان به دنبال لقی می افتد که این امر ناشی از ابتلا به بیماری های لثه است.

وی اولین علامت بیماری های لثه را خونریزی دانست و به شفا آنلاین گفت: همچنین خونریزی می تواند ناشی از جرم دندانی یا سایر علل باشد که تنها با مراجعه به دندانپزشک قابل تشخیص است.

وی با تأکید بر این که درد و سوزش در ناحیه زبان و لثه باید جدی گرفته شود، بیان کرد: در واقع با مراجعه به دندانپزشک مشخص می شود که این امر ناشی از مسئله ساده ای است یا اينكه موضوع خطرآفرین است؟

مجیدی قره تپه هشدار داد:براساس سازمان بهداشت جهانی، سرطان های دهان باز هم در حال تبدیل شدن به بیماری های شایع بدن است پس همه بايد به اين موضوع توجه جدي داشته باشند.

وی افزود: سرطان هاي زبان و مخاط دهان که ناشی از استعمال سیگار؛ قلیان و مواد مخدر است بسیار خطرآفریند هستند به گونه ای که در سیگار 70 نوع ماده سرطان زا وجود دارد.

این دندانپزشک توصیه کرد: همه افراد برای دندان هایشان اهمیت قائل شوند، چراكه طبق گفته سازمان بهداشت جهانی لبخند شما مبین تندرستی شماست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: