کد خبر: ۳۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - 2014October 31
شفا آنلاين-سه ماه اول بارداری شایع ترین دوره سقط جنین برای مادران باردار می باشد .

به گزارششفا آنلاين، دکتر اعظم السادات موسوی رئیس انجمن علمی متخصصین زنان و مامایی ایران در آستانه برگزاری کنفرانس ماهانه انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران با عنوان سقط جنین ، با اعلام این خبر گفت : از آنجایی که سقط جنین یکی از علل مهم مرگ و میر مادران محسوب می شود و براساس تفاهم نامه ای که ما بین وزارت   بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دفتر سلامت خانواده و همچنین انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران صورت گرفت،قرار شد قدم های اساسی در راستای کاهش مرگ و میر مادری و بحث سقط جنین برداشته شود .


وی در مورد علت سقط جنین در سه ماه اول توضیح داد : معمولاً براثر اختلالات کروموزومی و هورمونی در جنین ، سقط اتفاق می افتد که اگر منجر به تکرار در آینده شود می تواند عوارض جدی برای مادر داشته باشد .

وی یکی از راهکارهای موثر در پیشگیری از سقط جنین در مادران باردار را بررسی های دقیق قبل از دوران بارداری عنوان کرد و افزود: با بررسی های کارشناسی می توان علت احتمالی سقط را مشخص کرده و با طرح یک نقشه درمانی مناسب و تعیین زمان مناسب برای بارداری از دچار شدن مادران به سقط جلوگیری کرد .

وی گفت : یکی از مهم ترین مراحل زندگی هر خانم ، دوران بارداری وی است و همانطور که می دانید کمک به سلامت مادر و پیشگیری از سقط جنین از شاخص های مهم توسعه یافتگی در جامعه محسوب می شود و برنامه وزارت بهداشت و سایر دستگاه های ذیربط بر این است که آمار مرگ و میر مادران را ازرقم 7/19 به رقم 16 در 100 هزار نوزاد متولد شده کاهش دهیم و به همین منظور سلسله کنفرانس های ماهانه به صورت علمی و عملی برنامه ریزی شده و این هفتمین کنفرانس علمی است که با موضوع سقط جنین برگزار می شود .

وی گفت : مباحثی چون سقط جنین و روش های جلوگیری و پیشگیری از آن ، سقط های تکرار شونده که منجر به عوارض جدی برای مادر و جنین می شوند ، سقط های عفونی و سقط های دیر رس از جمله مواردی هستند که در این کنفرانس مورد بررسی و تبادل نظر علمی اساتید و متخصصان سراسر کشور قرار می گیرند.

یادآوری می شود هفتمین کنفرانس ماهانه  انجمن علمی متخصصین رنان و مامایی ایران با موضوع سقط جنین پنجشنبه هشتم آبان ماه در سالن سعدی برج میلاد تهران برگزار می شود.





باشگاه خبرنگاران



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: